lördag 3 juni 2017

Små barn små bekymmer...

...STORA BARN STORA BEKYMMER!

Ja, nog var det det man fick höra när barnen var små och man oroade sig för saker. Jag trodde väl att det skulle bli lättare med större barn som är mer självständiga och förnuftiga än ett mindre barn. Ungdomarna här hemma är både självständiga, förnuftiga och skötsamma, trots det finns det saker att oroa sig för.

Två tonåringar som innehar moppe och som dessutom älskar att köra långt och mycket. Jag är inte så orolig för hur de kör, snarare hur andra kör...

En tonåring där vi måste släppa på tiderna och låta henne vara ute med kompisarna och ha kul. Om ett knappt år är hon myndig så det är lika bra att vänja sig. När de var små sov man dåligt för att de sov oroligt, kanske hade ont inöronen. Nu sover jag oroligt tills dess att jag hör moppen puttra upp på uppfarten ich nyckeln sätts i dörren.

Hur 17 gör man för att inte oroa sig?

En kompis sa att man vänjer sig och att det är jobbigt i början, vi får hoppas hon har rätt :)

Vilket tråkigt inlägg, men det är lite så livet ser ut nu. Vi går se hur det blir med sömnen i natt 😛

Hur som helst så känns det underbart att det är långhelg! Jag jobbade lite idag så på måndag blir bara ett par timmars arbete 👍🏻


Hoppas ni alla får en skön lördagskväll





ÅSA

Inga kommentarer: