söndag 11 juni 2017

SJUNG OM STUDENTENS...

....LYCKLIGA DAR... 🎶🎶🎶

I fredags tog våra elever studenten. Det var en gråmulen fredag men tack och lov klarade vi oss från regnet. Vid halv nio dundrade 75 glada studenter in på skolan, lätt förfriskade, förväntansfulla och på ett strålande humör. Först skulle alla fotograferas sen blev det tal, sång, film och smörgåstårta. Är det något studenterna behöver efter sin champagnefrukost så är det nog just smörgåstårta, fett och bra 😊

Klockan tolv började utspringet och då sprang dem ut till sina anhöriga som också de var förväntansfulla där de stod och väntade. De sprang också ut från skolans värld och ut i vuxenlivet, det är nu allvaret börjar oavsett om man väljer att läsa vidare eller jobba.

Det är en sentimental dag på många sätt och vis, även om jag som skolsköterska inte har en nära relation till alla elever så är det många elever som har tillbringat massor av timmar då de suttit och pratat med mig . Seriösa samtal om relationer, skola, kärlek men ibland även mindre seriösa samtal.

Jag fick massor av kramar och fina ord från flera av eleverna. En elev sa att jag var hennes life survivor, en annan undrade vem hon skulle prata med när hon inte gick på skolan längre. En annan tackade för allt stöd och att jag hjälpt henne nå målet att ta studenten... Ja många fina ord blev det och jag kommer verkligen sakna dem:.

I augusti kommer nys elever som man ska lära känns, även det är spännande.


På kvällen skulle personalen gå ut och äta tillsammans. Jag och tre kollegor åkte hem till mig och parkerade bilen. Vi passade på att njuta av lite bubbel och småplock innan David körde oss in till stan där vi mötte de andra kollegorna. En trevlig kväll med världens bästa kollegor, jätte god mat och dryck därtill.

Här kommer lite bilder...




Inga kommentarer: