söndag 28 mars 2010

GÅRDAGEN I BILDER!!!

Igår skulle tjejerna simma simtävling som går ut på att man tävlar mot sig själv! Tre heat skulle de vara med i, Frisim, Bröstsim och Ryggsim...

Två pirriga tjejer strax före avresa till Vallhallabadet...

Astrid och Elin värmer upp...

Så börjar det närma sig, spänningen är olidlig...

David och Stefan är installerade som tidtagare...

Fabian och Erik satt i säkert förvar på läktaren...

Astrid på väg...

Nu är det nära...

MÅÅÅÅÅÅL!!! 27,5 sekunder, inte illa!!!


En glad tjej...

Väl hemma åt vi tapas och drack gott vin...

(Agneta tyckte att de var med lite på bloggen så nu får jag se till att göra ett litet "Agneta" reportage, ha ha...)


Stefan, måttligt road över att bli fotad...

Herr make, verkar vara trött...kan det varit tidtagningen som tagit krafterna ur honom???
(eller kanske vinet?)

Bloggerskan måste ju också vara med på bild...hade kanske varit bäst om hon lät bli...

Earth Hour...jo då, vi laddade med levande ljus i hela huset och släckte ner. Våra grannar var inte lika skojiga för det lös i de flesta husen...

Ja, som ni ser så hade vi en trevlig dag igår...dock lite trött idag. Har skickat David till affären för att köpa färska frallor, sen blir det en långpromenad och så ska det lagas gulaschsoppa till Sälen!

Morsning Korsning...

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Spänningen lyste från deras ansikten!
Vi släckte också: födelsedagsbarnet ville det och vi hade så mycket stearinljus, vi brukar ha det, tända när vi åt middagen så det var bara finare stämning!
Nej, inga grannar "hängde med"!
:)

Katarina sa...

Låter som en trevlig kväll och tapastallriken får det att vattnas i munnen på mig. :-)

Jag får erkänna att jag missade att släcka ner för Earth Hour. Befann mig i halvdvala hela dagen och kvällen i går och när jag insåg att jag borde släckt var det redan nästan slut.

Förresten förstår jag varför Stefan inte vill vara med på bild, med den konstiga utväxten han har på huvudet. ;-)

Men du gör dig som vanligt bra på bild tycker jag, ler gör du också. :-)

Mina dagar sa...

Härliga bilder!!!
Kul att dom ordnade en egen liten tävling:)
Den där Tapasen såg grymt god ut!!

När åker ni till Sälen?
Må så gott!
Kram Eva

Vit Gladiolus sa...

Guuud vad gott med tapas det ser ut! Kan du inte lägga ut recept! SNÄLLA!!!! :=))
Kraaaam

Klara sa...

Vad cool Astrid ser ut när hon simmar. :) Haha :D
Kram

anna of sweden sa...

Vilka fina bilder. Så trevligt att få hänga med på ett litet hörn! :)

Kram!

ÅSA sa...

Tigris Predikanten, visst är det mysigt att stänga av tv´n ibland och bara umgås med familjen, det behövs om inte annat! Lika tråkiga grannar hos er :)

Katarina...kan bara le när jag läser din kommentar :D

Evam, vi åker på söndag, ska bli skönt! Tapas är alltid lika gott och ffa mysigt!

Zinkbaljan...e inte så mycket recept... :)

Klara...ja du, snart simmar din kusin ifrån dej! :O

Anna, ja det är ju därför jag skaffade bloggen :) Kram!