lördag 27 mars 2010

REGNET DET BARA ÖSER NER...

OCH JAG BLIR SÅ BLÖT OM BÅDE....

Imorse vaknade jag av att regnet smattrade mot rutan, måste säga att det lät riktigt mysigt även om jag hade föredragit sol och klarblå himmel. Nu regnar det inte längre men det är grått och vindstilla, sån´t där väder man blir trött  i huvudet av...

Hur som haver, nu har jag precis baka foccatiabröd som vi ska ha till middagen ikväll. Grannarna kommer nämligen över och jag har utlovat en enkel middag eftersom jag inte är så kraftfylld :)

Så, kvällen bjuder på tapas, visst är det trevligt när man kan småäta och prata i evigheter.

Dessförinnan ska vi in till staden och kolla när Astrid tävlar på Vallhallabadet. Det är en simtävling där man tävlar mot sig själv, man ska försöka komma under en viss stipendietid för att simma i annan grupp nästa gång det är sådan tävling, hängde ni med...(inte jag heller).

Det här med idrott bygger ju helt och hållet på engagerade föräldrar, det är väl därför som det är ganska billigt att idrotta också för skulle tränarna ha lön så antar jag att avgifterna hade sett annorlunda ut. Idag ska David vara "tidtagare" och jag har bakat till cafét, hallongrottor och stora chokladbollar.

Ja, så kul har jag haft det idag, hoppas att ni alla har en underbar lördag och ni missar väl inte att vi går över till sommartid i natt...

Nu en stund på spikmattan så jag får tankat engergi...

1 kommentar:

Vit Gladiolus sa...

Hej!

Det blir skenor tror jag...inte gratis. 3000 spänn hos tandis om jag inte hittar på nätet.
Jo, jag kommer ta bilder före och efter. Men det blir ju inte riktigt än för det var ju lång kö hos tandhyg. Men framöver...:=))) Ha en bra kväll och släck ner sedan.


Kram