fredag 12 mars 2010

EGEN KLÄDSTIL...

...HAR ASTRID!!!

Ja, dotra min börjar bli stor...Härom dagen kom hon hem och berättade att hon och hennes kompis har småpratat lite om klädstil, de hade båda kommit fram till att de har sin egen stil. Inte illa att vara 10 år och ha egen stil, då kanske jag slipper köpa Ed Hardy (moster har redan försett henne med en sådan väska...), Fred Perry, Lacoste...om jag har tur alltså!

Astrid har några plagg i garderoben som hon inte använder och som dessutom är helt nya med prislappar på och allting. Vissa saker har hon själv provat ut men vissa saker har jag köpt. Jag har sagt att det inte är ok att köpa saker som hon sen inte använder och sagt att då får vi ge bort kläderna till kompisarna men det vill hon inte...

Härom dagen så kom David och berättade vad Astrid sagt till honom...Pappa, mamma är på mej med att jag måste använda alla mina kläder men sen har hon ju själv kläder hängandes i garderoben med prislappen på och inte skänker dem...

Ja, vad säger man??? Man slutar väl tjata helt enkelt! Igår hade Kapp Ahl 30% för alla medlemmar, Astrid ville absolut dit. Hon fick gå in och kolla vad hon ville ha, sen skickade jag iväg henne på uppdrag medans jag köpte födelsedagspresenter åt henne. Jag undrar om jag själv bara önskade kläder när jag fyllde 10 år???

Idag har Catarina och jag gått en långpromenad tillsammans, hade ont när jag gick idag så vi gick ganska långsamt. När vi kom hem åkte Catarina och hämtade barnen i skolan och sen bänkade vi oss på var sin fårfäll i solen och drack kaffe latte och tjattrade. Alltid lika härligt att ha fru F på besök ! :)

Nu kallar ryggbiffen och potatisgratängen på att bli gjorda...Hoppas att ni alla får en härlig fredagskväll!!!

1 kommentar:

Klara sa...

Kul att Astrid har en egen klädstil!
Jo, jag tänkte på en sak. Härom dagen tittade jag på ett avsnitt Halv Åtta Hos Mig, och hörde att de behövde nya deltagare, skulle inte det vara något för dig?? Jag menar, du är ju jättebra på att laga mat och efterrätter!
Kramar