torsdag 11 mars 2010

LILLE PLOPP...

...HETER GRANNENS DVÄRGHAMSTER SOM VI PASSAR!

Grannarna åkte till Österrike i fredags och undrade om vi kunde tänka oss att passa deras två månader gamla dvärghamster. Själv är jag inte så förtjust i de små gnagarna så jag frågade David om han vågade lyfta lille Plopp om så skulle behövas. David kunde visst tänka sig detta och barnen blev överlyckliga.

Så, fredag eftermiddag flyttade lille Plopp in med hela sitt bohag på Astrids rum. Väldigt söt är han men jag måste säga att han i ärlighetens namn inte är särskilt rolig. Ja, ta inte illa upp nu Plopp, det är inte du som...person kan jag ju inte säga...hrm...det är inte du som hamster utan mer så att hamstrar i sig inte är så kul...Whops, där generaliserade jag...

Hela dagarna sover Plopp, han ligger då gömd inne i sitt lilla hus. När vi går och lägger oss så går Plopp upp och springer runt, runt i sitt lilla hjul. Visste inte att hamstrar var så träningsgalna :)

Inte nog med det, sen är hamstrar extremt känsliga för infektioner, drag, värme...så min första tanke var "Hjälp, tänk om han inte överlever hos oss..." För säkerhets skull så kollade jag upp var de hade köpt lille Plopp, om i fall vi skulle behöva köpa en ny ....Men nu har vi klarat snart en vecka ihop och på söndag kommer hans familj hem igen...
Visst är han bedårande, jag kanske kommer att sakna honom sen :)

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hej igen!
DU! Går det att köpa bara själva Opalesence gelen hos tandis???? :=)))))

Kan inte du fråga Kusin pillan det? Vad det kostar? Så man inte måste köpa rubbet, tandskenor kan man väl få tag på någonananstans...jag menar så att det inte kostar en 3000 spänn...:=))))
Kraam

anna of sweden sa...

Hahaha! Vilket kul inlägg. Särskilt kul att du kollat upp djuraffären! Hahaha. Eller LOL som vi säger in the bloggvärld.

Kram från BSF

PS Håller med om att han är söt. På avstånd. ;)

ÅSA sa...

Zinkbaljan...ska till tandläkaren på onsdag, kollar in vad det är då så bloggar jag om det :)

Anna...que?!? Vad betyder LOL...jag är tydligen inte helt inne i bloggvärlden! BSF! :)

anna of sweden sa...

LOL=Laugh Out Loud

:D