onsdag 3 mars 2010

BYE BYE SÄLEN!!!

Usch, det lät ju hemskt ...Men lite hemskt, eller snarare sorgligt, är det. Idag ringde svärföräldrarna och berättade att de har sålt sitt hus i Hundfjället. Vi har varit där minst en gång om året de senaste 12 åren så det känns lite vemodigt. Jag gillar verkligen att komma dit och slappa samtidigt som man känner sig lite hemma. Men som svärmor sa, det finns många andra fina ställen att utforska om man vill åka skidor så det är väl lite så man får se det!

När jag berättade det för Fabian så blev han helt förtvivlad. Han sa att så kunde de ju inte göra för han har minsann varit där sedan han var bebis...Gulligt!

SÅ, när vi åker vecka 14 får vi ta farväl av huset och förmodligen av Hundfjället också för nästa år kanske vi styr kosan söderut istället, till Österrike eller nått....

Annars har det varit en okej dag! Mycket att göra på jobbet men det kompenserade jag med att göra ingenting när jag kom hem. Om man nu kallar "sitta i solen och läsa en bok" för ingenting...

Nu ska jag kolla Halv Åtta Hos Mej! Tjingeling!!!

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hellllooo!

Hmmm....det blir nog inte så mycket inlägg hos mig.:=) Jag har helt enkelt tröttnat och lägger tiden på annat. Facebookar! :=))) Näej, men jag har tröttnat!

Men jag fortsätter att läsa era bloggar iallfall!:=))) Det är kul! :=)


Kram på dig

Katarina sa...

Jag trodde jag skulle tycka att det var jättejobbigt och sorgligt när mamma och pappa bestämde sig för att sälja sin villa och flytta till lägenhet. Men det kändes inte farligt alls.

Då var det värre när jag var liten och farmors hus skulle säljas. Så jag förstår Fabian. Hoppas du kan överföra ditt positiva tänkande på honom. :-)

Har du kommit på vad du vill ta med dig för böcker till Sälen?

Mina dagar sa...

Men dom hade väll kunnat fråga er först om ni hade möjlighet att köpa det, eller????

Trist, men som sagt detta kanske leder till nya utmaningar i typ Alperna?!

Kram från ett grått och snöarfrånallahåll Stockholm

Klara sa...

Jag tycker också att det är jobbigt att säga hejdå till något som har varit med en länge ...
Halv Åtta Hos Mig är ett av mina favoritprogram!
Kramar

ÅSA sa...

Zinkbaljan...helt okej! Man ska bara skriva när och om man har lust! Ser fram emot en comeback sen :)

Eva..hrm...vi har inte de pengarna, kostade några miljoner eftersom det låg mitt i backen...Men , men....vi är inte främmande för att åka till andra ställen...blir lite dyrare bara :(

Klara....ja, vi är nog ganska lika du och jag, men så är vi ju oxå släkt :)