torsdag 7 januari 2010

STRÅLANDE TIDER...


Efter en god natts sömn åkte jag och barnen iväg på jakt efter en pulka...slut överallt men David hittade en i gömmorna på jobbet som vi fick med hem. Sen fixade vi lite kalaspresenter innan vi åkte hem till pulkabacken.

Åtta minusgrader, klarblå himmel och sol...nästan som i fjällen...Jag kokade varm choklad till barnen och tog med var sin bulle till dem och sen begav vi oss till vår stora golfbacke som får agera pulkabacke på vintern.



Fabian med sin nya sliding-pulka...



Astrid tar en paus...



Brrrrr....kallt, kallt....får värma sig med varm choklad och stenfrusen bulle...


Så här lycklig var Fabian innan han upptäckte att bullen var frusen...


Mmmmmm....varm choklad är smaskens...

Vi klarade nog av dryga timmen innan vi begav oss hemåt till värmen igen...Imorgon står skridskoåkning på schemat och sen ska det fikas på Ulrikas Skafferi. På kvällen blir det middag hos grannarna, full rulle med andra ord...

Som den amatör börshaj jag är så är jag lycklig idag...en av mina aktier har stuckit iväg 15% idag, trodde de skulle stå still nu när de redan gått upp 25% på en vecka...Yes! Svärfar frågar mej ofta hur jag får reda på vilka aktier och fonder jag ska köpa men jag läser, läser och läser och sen slår jag till :)

Har vi tur så blir det en stor reskassa när vi åker till USA om ett år :)

Fortsatt god afton på er!!!

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Känner riktigt hur det blossar i kinderna! :)

Sofia sa...

Va mysigt med varm choklad utomhus. Blir inte så mycket sånt när barnen är stora tyvärr. Kram.

ÅSA sa...

Anna, visst är det härligt...det måste du väl ändå tycka :)

Sofia..ja varm choklad utomhus är en riktig höjdare...dricker vi vuxna när vi är i Sälen...fast då spetsar vi den lite :)