onsdag 6 januari 2010

INSNÖADE...

...kanske vi blir om det fortsätter snöa!!!

Precis som SMHI spått så började det snöa här i Götet igår eftermiddags, under kvällen tilltog det och hela natten tycks det ha snöat. Nu har vi ett tjockt snötäcke i hela trädgården, eftersom det blåser så ligger det drivor på vissa ställen. Måste säga att jag ändå tycker att det är mysigt...vintern ska ju passera och nog blir det enklare om det är en vit och kall vinter!


Barnen var ute och busade i snön igår, Astrid tände de sista tomteblossen!!!

Idag börjar julen åka ut så smått, tomtarna får krypa ner i lådorna igen men julgranen får stå tills på lördag. För att välkomna våren lite så hade min käre make köpt ett fång blommor med hem till mej igår, jag äääälskar när jag får blommor (kanske beror på att jag inte är bortskämd med det...blink, blink...)

Nu ska vi ut och leka i snön...sen kanske det blir bowling...

Tuddeluuu på er alla!!!

4 kommentarer:

Mina dagar sa...

Jag håller med, är det vinter så kan det lika gärna vara kallt och mycket snö! Tänk vad tråkigt det var i höstas!
Snäll make! Det kanske är hanns hemliga nyårslöfte att ge dig mycket blommor iår?!
Ha en bra dag!
Själv är jag snart på väg till Karlstad. Inte mycket folk bokade så det blir "nog" en lugn resa?! Men man kan aldrig veta, ALLT kan hända!
/Eva

Katarina sa...

Jag har funderat så på hur jag ska skriva det här utan att det blir fel.

För jag tycker alltid att du är fin på dina bilder. Men när du slappnar av och ler så att du visar tänderna som på sista kortet nedan är du strålande vacker!

Så borde du alltid le. På kort alltså. För i verkligheten föreställer jag mig att det är så du ler. Och att du skrattar mycket.

Hoppas ni inte verkligen snöar in. Inte utan rejält fyllt skafferi och kylskåp iallafall.

millandante sa...

Blommor som kommer som en överaskning blir man verkligen glad över, så fint!!
Ja jisses vad snö vi har!=O Härligt!
Kram

ÅSA sa...

Eva, trodde att det var mycket folk i rörelse nu när helgerna är slut! Har ni ingen störning av all snö som kommit? Ja du, tänk om han har ett sådant nyårslöfte, kanske har köpt årskort hos blomsterhandlaren :)

Katarina...jag svarar med ett stooort smile så tänderna syns :D Va gulligt sagt av dej och tänk att jag alltid gör mitt yttersta för att knipa igen munnen eftersom jag tycker att jag ser så töntig ut när jag visar tänderna...På den sista bilden skrattade jag verkligen för hela situatinen var lite konstlad... Men jag lovar att du ska få se mer riktigt leende framöver :) Tack för åsikten, den värmde massor!

Milla...ja, hade man fått det dagligen så hade det inte varit lika kul så han får gärna fortsätta ge mig blommor lite sporadiskt :)