onsdag 9 december 2009

JULEN ÄR HÄR...

..ÅH LYSER FRED PÅ JORDEN, GLÄDJEN É STOR...

Ja, nu spelas det julmusik här hemma nästan varje dag, allt för att komma i stämning. Idag har jag städat bottenvåningen och sen när jag var klar så började jag och barnen slå in julklappar. När jag var liten älskade jag att slå in klappar men då hade man inte lika många att slå in. Det ska ju helst vara paketerat med omsorg :)

Eftersom jag känner att jag börjar bli förkyld och få ont i halsen igen så tog jag lite glögg också, har hört att det ska vara bra mot förkylningar :O

På fredag ska ju jag och  "tjejerna" gå och se på Peter Jöback...hrm se på kanske inte är riktigt rätt ...lyssna ....fast jag måste nog säga att jag gärna vill glutta lite på honom också.... På lördag är det avslutning på Fabians fotboll och därefter avslutningsmatch på hans innebandy. Därefter ska det bakas lussekatter, ingen lucia utan lussebullar. På söndag är det upp med tuppen och sen iväg till Astrids simning, skynda hem, svida om Astrid och iväg till kyrkan eftersom hon ska gå lucia. Hem från kyrkan, på med förklädet igen och sen ska det bakas pepparkakor, efter gammelmormor Annas recept! Det känns precis lagom...inte för mycket, inte för lite....

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, jag skulle också vilja lyssna på Jöback! Mysigt att gå på juklkonsert!

Vilken fin provfilbild. Tycker att jag känner igen staketet. :)

millandante sa...

Jasså glögg är bra... tror jag har liiite ont i halsen jag med..:)
Nä, hoppas det inte blir sämre nu inför Lucia och bakning.
Hm.. Fitness och brända mandlar... jag tar receptet! Tack för det (har försökt utan recept ett par gånger... säger inget mer, men det var adjöss med de stekpannorna:O
Kram

Anonym sa...

Ha det så trevligt på Jöbackskonserten, njut och koppla av från vardagens bestyr och stress
Bra foto.
Kram
M

Mina dagar sa...

Jag tar mig en kopp glögg (eller två) varje kväll nu, för att INTE bli krasslig he he, och tänk det funkar!!:)

Ja det är verkligen dags att börja slå in paket nu! En garderob här hemma börjar bli full av påsar från alla möjlig affärer. Och då är jag fortfarande inte klar med inköpen :(

Tur att Du inte tycker att det är för mycket för DET låter mycket för mig!

Du, dom där brända mandlarna MÅSTE jag prova på att göra! Tack för receptet!

Njut av "ögongodiset" på fredag ;)

/Eva

ÅSA sa...

Anna...tänk va mycket sådant vi kan göra när ni flyttar hem :) Precis som förr i tiden...Staketet har käre svågern gjort :)

Milla...dricker glögg idag också...kanske ska dricka lite mer för jag har blivit lite sämre :D
Vad det gäller mandlarna så är de super goda...glöm inte ta ifrån pannan från värmen och sen sätta på den på plattan igen och smälta om sockret...blir gööör gött! Lycka till!

M, tack!!! i dubbel bemärkelse :)

Eva...aha...jag tar bara ett glas glögg...ska genast dubblera :) Har inte ni fullt upp nu i december??? Vi har saker hela tiden...sen när julen kommer finns lite tid att vila upp sig :)