tisdag 29 september 2009

Vilken spännande eftermiddag!!!

När jag fyllde år fick jag en behandling i kroppsbalansering av svärföräldrarna...

SÅ idag var det dags...

Jag åkte ner till Vita Nova i Kungsbacka där jag blev omhändertagen av Birgitta som bland annat är utbildad kinesiolog, coach i mentalträning, jobbar med reiki och som dessutom jobbar med djur.

En trevlig liten mottagning i centrala Kungsbacka mötte mej. Jag måste säga att det var lite pirrigt för även om jag hade kollat hemsidan innan så visste jag inte riktigt vad det innebar.

Kinesiologin går ut på att finna energiblockeringar i vår kropp och att sen försöka lösa dem och få energin och flöda.

Två timmar senare gick jag ut från mottagningen och kände ett behagligt lugn i mitt inre. Fascinerad över denna behandlingsform eller man kanske ska säga hjälp till självhjälp. Tänk om vi i sjukvården kunde samarbeta med alternativmedicinskkunnig personal....

Om fem veckor ska jag tillbaka...längtar redan!

För er som vill veta mer om kroppsbalansering/kinesiologi, klicka HÄR

4 kommentarer:

Caroline sa...

Aaaah...later harligt! Vet sjalv hur det kanns efter akupunktur....som att svava pa moln!
Min man ar mycket for "the kinetich chain"(vet ej om det stavas sa...;) ) i sin traning...o nar han tranar andra!

Nat som man sjalv ska fordjupa sig i kanske....??hmmm!

Kram pa dig!

millandante sa...

Så spännande det låter! Ska lägga detta på minnet... vad fick du göra??
Kram

Vit Gladiolus sa...

Heeeej!
Visst är allt sådant intressant!!!

Igår var vi på astrologi/nummerologi föreläsning!! Jätteintressant så ikväll ska jag iväg och göra en konsultation (han ser på mitt födelsedatum och säger mycket om framtiden relationer, hälsa ja allt möjligt!)

Det ska bli jättespännande!!!


Ha en bra dag!
Kraaaaaam

ÅSA sa...

Caroline! Ja, i USA är det nog mer accepterat än i Sverige!!! Jag förstår egentligen inte hur det går till men det var häftigt!!!

Milla...ja du, hon rörde mej knappt men läste av min fysiska och mentala hälsa...fick bekräftat saker som jag redan visste...ett exempel är att jag har väldigt lågt järnvärde...hur kunde hon veta utan att ta blodprov??? Går ju till läkare för det..hrm...

Zinkbaljan...still alive??? :D
Men du, så intressant det låter...hoppas du blir nöjd med besöket!!!