onsdag 30 september 2009

SVININFLUENSAN!!!

Suck...jag hade ju tänkt att inte skriva så mycket mer om den... Men på något sätt så känns det som att den tar ganska mycket av min energi, utan att jag har blivit smittad!

För det första är jag trött på alla diskussioner om vaccinets styrka, en eller två sprutor, läkemedelsindustrins intresse att tjäna pengar....ja, allt detta måste jag diskutera med folk bara för att jag råkar vara sjuksköterska! Suck igen...

Nu börjar dessutom folk ringa och undra när vi ska börja vaccinera, den som det visste... Första direktiven var att vi skulle sätta igång v. 41...Därefter fick vi höra att det försenats och man planerade att vi skulle kunna komma igång v. 42...

Utifrån det har schema lagts på hur vi ska jobba och vem som kan tänka sig att gå in någon lördag och jobba med att vaccinera.

MEN, v. 42 blev till v 43...och eftersom Sverige tydligen bara fått halva mängden vaccin levererad så räknar man med att komma igång och vaccinera alla de som inte tillhör någon riskgrupp i v 49. Japp...alldeles riktigt...i början av december när man inte har något annat att stå i...Hrm...börjar tro att jag kommer att ägna julhelgen åt att vaccinera folk!

Är det inte till jul när vi är ute och trängs i julhandeln eller kalasar med våra nära och kära som vi också brukar dela med oss till varandra av lite virus???

Ja, det gäller alltså bara att se till att hålla god handhygien och hoppas att Svininfluensan tar en annan vändning är befarat!!!

Inga kommentarer: