onsdag 19 augusti 2009

Första dagen avklarad!

Dock med nöd och näppe...

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att somna när semestern är slut och det är dags att göra sin första arbetsdag...

Igår kväll var jag ganska så trött...gick och la mej vid halv elva och kunde inte somna...Jag vände och vred på mig, räknade baklänges från 1000 ett antal gånger, andades djuuuuupa andetag, försökte tänka att jag låg på en sandstrand och njöt men ingenting hjälpte...Klockan halv två stod jag i köket och micrade mjölk eftersom jag hört att ljummen mjölk ska vara bra om man inte kan sova...

Totalt utmattad somnade jag framåt småtimmarna och efter 2½ timmars sömn var det dags att stiga upp...Snacka om att det var svårt att hålla ögongluggarna öppna MEN när jag steg in på mitt rum så blev jag glad. På mitt skrivbord låg nämligen ett fint vykort med svenska flaggan på där det stod;

Hej Åsa
Nu hissar jag flaggan när du är tillbaka.
Det är roligare när du är här. Ses imorgon.
Kram "Nettan

Det kändes genast mycket bättre...tack gulliga "Nettan" , världens bästa kollega :D

Jag har överlevt dagen, fick till och med fixat Fabians rum när jag kom hem men nu är batteriet tomt...får sätta mej på laddning över natten...

Sov så gott ni också!!!

4 kommentarer:

Mira sa...

Nej, men stackars du!! Hoppas du får tillräckligt med sömn i natt... Har haft långa dagar med allt förberedelse. Bara två dagar kvar och sedan är det veckoslut igen:) Kram, Mira

Vit Gladiolus sa...

FY FASEN vad du är lik mig!!! Vet du, jag kan inte helle somna ibland, ja då får lilla jag å upp och micra en bulle och ta ett glas mjölk. Det är inget anant för jag somnar inte annars!!!

Vi fick väl typ 2 liter blåbär men vi kunde ha varit längre...det fanns hur mycket som helst!!!
Kraaaam

ÅSA sa...

Mira...tack! sov som en stock i natt...zzz... Ska faktiskt jobba några timmar på lördag, vi har öppet hus...ger bra med pengar :) Hur har ni det, varmt ännu?

Zinkbaljan...ja du, ett helsicke när det väl händer...vilket inte är så ofta tack och lov... Borde ju tagit fram spikmattan och lagt mej på...Allt väl annars???

Mira sa...

Åsa, ja det är ännu varmt:) I morgon borde det vara 20 grader och soligt. Nu är jag ganska trött efter allt nytt, måste försöka vila lite... Öppet hus är säkert en bra ide. Ha en trevlig dag i morgon. :)Mira