torsdag 20 augusti 2009

Jag är glad...

...för att det finns så många härlig familjemedlemmar och vänner i mitt liv!!!

Ganska så ofta skriver jag om min familj som jag verkligen uppskattar. Igår skrev jag om en kollega som gör mej glad och idag följande...

När jag satte mej i bilen imorse så fanns det ett meddelande på min mobil...Det var Sara som hade ringt strax efter sju när hon var på väg hem efter en natts arbete. Sara ringer ibland och sjunger en liten truddelutt för mej, så jag får en bra start på dagen...Dessutom sjunger hon bra så efter ett sådant samtal känns det som att hela dagen är full av möjligheter!

Det kanske inte hör till vanligheterna att ens vänner ringer och sjunger för en lite då och då :) Sara har jobbat med mej innan och hon var...eller rättare sagt är, en sådan där glad prick som sprider positiv energi kring sig. En morgon när hon klev in så sjöng hon en låt för mej och jag blev både förvånad och glad. Sen sa jag att så ville jag bli bemött varje morgon...Mest på skämt men Sara tog mej på orden och väldigt ofta sjöng hon en liten truddelutt när hon mötte mej på morgonen!

Även nu när vi inte jobbar tillsammans så ringer hon ibland och sjunger för mej när hon är på väg hem från jobbet och jag till jobbet...

Tack snälla Sara för din vackra skönsång!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

What goes around...comes around:D

Din fina familj är guld värd.

ÅSA sa...

Så sant som det är sagt... Allas...eller åtminstone de flestas familj är väl guld värd :) Trevlig söndag!!!