onsdag 19 augusti 2009

Gröna fingrar...

...har min pappa!!!

...och det är tyvärr ingenting som jag har ärvt...

Pappa har alltid haft stort intresse för blommor, växter och djur... Jag minns så väl när vi var utomlands och pappa tog små skott på lite roliga växter eller blommor som han sedan tog med hem till Sverige där han planterade det... Gröna fingrar som han har så lyckas han också oftast...

Mina föräldrars trädgård är full av härliga blommor som de dessutom har odlat själva...tänk om jag kunde ha lite av den energin :)


Härliga frösådda tomater...och då pratar vi inte frö som man köper i påse i affären...näpp...pappa har själv torkat frön från en tomat... :)


Lite härliga stockrosor, lobelia, prästkragar...

Löjtnantshjärta...tror faktiskt att det är en av pappas favoritblommor!

(fel av mej..det är ju inte löjtnantshjärta utan mycket riktigt blodsdroppe som Anonym skrev...:)

En lite solros framför...petunior...rätta mej om jag har fel pappa




Världens största och vackraste tagetes...som jag annars inte är så förtjust i men just dessa var super fina!


Ja men vad har vi väl här??? Pappa i mitten...men vad gör alla de andra damerna där?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

det är ingen löjtnant ... det är ett blod droppe träd ....

Anonym sa...

Hej Åsa!
Det var trevliga bilder. Speciellt uppskattar jag att du tog en bild på damerna på "berget"
Beträffande gröna fingrar, så tror jag att dina är lika gröna som mina. Det är tiden som fattas för dig. Var trädgården mkt igenvuxen
när ni kom hem
P

ÅSA sa...

Hej Anonym! Du har så rätt du, fuscia kallas det väl också...visste jag egentligen men ibland svänger man ihop det :)

P...ja damerna på berget finns ju inte i var och varannan trädgård :) Barnen var lite bekymrade över att Adam fattades lite "kroppsdelar" tihi... Hrm...jag får inte skylla på tiden...du jobbar ju mer än vad jag gör :)

Japp...trädgården var vildvuxen när vi kom hem...David hade ju inte rensat men det kanske var lika bra det...lite osäker på om han vet vad som är ogräs vad som är blommor...he he...

Kram kram