torsdag 16 juli 2009

Trodde ni verkligen att...

...jag hade glömt er???

Nix pix, jag har bara tagit semester och ibland hinner man inte med att blogga!

Klart att jag inte glömmer mina kära bloggvänner och för er som undrar vad som hänt sen sist så kommer en liiiiten redogörelse här;

I måndags bar det av till Kristianstad för lite shopping, lite smått och gott till vårt pyttelilla hus. Vi hann också med en gemensam fika med mina föräldrar samt söstra min med familj.

När vi kom hem så var det sol och varmt så då åkte vi ut med båten och tog ett kvällsdopp!

I tisdags sprang först hela familjen en runda (visst är vi hurtiga säg...), därefter ville barnen äta frukost på stranden så då packade vi ner smör och pålägg och cyklade förbi affären där vi inhandlade färskt bröd innan vi cyklade vidare ner till stranden. Frukosten blev den längsta i sitt slag...Det var helt fantastiskt väder så vi var på stranden från halv tio till halv tre...Slå den frukosten om ni kan!!!

Igår var vi inne Sölvesborg och shoppade lite födelsedagspresenter till David som fyller år om en vecka. När vi kom hem cyklade vi ner till stranden så barnen fick badat lite och åka i sin gummibåt.

Så var vi då framme på idag. Idag gick vi upp tidigt, hrm...man kan kanske inte kalla åtta för tidigt men tidigare än vanligt...Sen åkte vi till Östersjöfestivalen i Karlshamn! Shopping, musik, festivalmat...Efter några timmar strosandes på Karlshamns gator ville vi hem till lugnet igen...Packa strandväskan och sen iväg till stranden.

Nu har vi dessutom precis varit ute med båten och tagit ett kvällsdopp. Jag satt en stund i båten innan jag hoppade i och lyssnade på livebandet som spelade på stranden! Livet är bra härligt ibland!!!

8 kommentarer:

Caroline sa...

Later som ett riktigt paradis! Harligt! Hur gar det med algblomningen?? Har det forsvunnit?

ÅSA sa...

Det ÄR paradiset...i alla fall för oss :) Japp, algerna försvann i slutet av förra veckan! Hur har du det då???

Caroline sa...

Vi har det bara bra...varmen har kommit for att stanna verkar det som. Nasta helg blir det forhoppningsvist 2 dagar vid poolen!
Kram pa dig!

ÅSA sa...

Caroline, härligt! Men var 17 badar man i NY???

Caroline sa...

haha....utanfor NYC(pa Long Island) finns det miltals med strander. Det finns pooler for allmanheten lite var stans i stan.......men jag skulle aldrig ga dit o bada. For mycket folk.....
Poolen vi hade tankt att invadera ar en vans pool, de ar o semestrar nanstan i en manad sa vi ska dit o lana poolen en helg! Hoppas bara att det blir bra vader....varnade for regn namligen!
Ha en go kvall!

ÅSA sa...

Ja du ser Caroline...jag har ju aldrig varit Over

ÅSA sa...

Hoppla...teknikstrul igen...Caroline...jag har aldrig varit Over There...tänkte konsultera dig när vi ska dit, tar nog 1½ år eller nått, så du har massor av tid att förbereda dej på :)

Caroline sa...

Jag tar fram anteckningsboken!!!