fredag 17 juli 2009

En glad överraskning!!!

Imorse när jag och barnen cyklade till stranden så hörde jag plötsligt någon ropa;

-Åsa, Åsa, ÅÅÅÅÅÅSAAAA!!! på skånska...

När jag vänder mej om så ser jag Madde, min barndomskompis sitta där i bilen...

Vi skulle träffat Madde med familj i juni månad men då gick ju barnen och blev sjuka. Sen berättade Madde att de kanske kunde hyra stuga här i byn vecka 30. Just den veckan passade inte oss så bra eftersom Catarina och Henrik kommer på tisdag...

Sen fick jag ett mail från Madde att det var lugnt och att de hade hyrt en mysig stuga i Strömstad. istället..MEN, Madde har ju inte bästa kollen så Strömstad som ligger på Västkusten råkades vara Sölvesborg som ligger på Ostkusten...

Inte nog med det, att sen vår by ligger fem kilometer från byn de har hyrt hus i hade hon heller inte koll på...även om hon har varit här ett par gånger tidigare. Det var först härom dagen när hon fick syn på en vägskylt som hon kopplade...Japp, sådana kompisar har jag :)

Vi har i alla fall haft en underbar heldag på stranden tillsammans, barnen har rott gummibåten och vi vuxna har legat och tjôtat...

Om två veckor ses vi igen, fast då är det barnfritt...vi vuxna ska ut och göra Malmö tillsammans...

Inga kommentarer: