lördag 25 juli 2009

FOTODAGS!!!

Tro det eller ej....NU har jag äntligen lyckats lägga in fotona :)

Det har varit några hektiska dagar, i torsdags fyllde David år så då uppvaktade jag och barnen honom med frukost på sängen och massor av paket! Ett par timmar senare kom familjen F från Göteborg, vi badade lite på dagen och sen på kvällen blev det middag då givetvis mamma, pappa, söstra min med familj också var med! Vi hade en underbart trevlig kväll med god mat och dryck, som alltid!

Igår åkte jag och Catarina till stranden och solade och badade, männen åkte med barnen till poolen. Efter några timmar träffades vi på Havsbadet för en liten "after beach". Vi vuxna fick lite gott att dricka och barnen fick spela minigolf!

Sen på kvällen njöt vi av varmrökt lax (specialitet här i byn...) med husets potatis och romsås...slurp! Vi satt sen och pratade och fnissade hela kvällen och hade det så trevligt, som vi alltid brukar ha med familjen F. Vi hann också diskutera om det inte är dags för en ny resa snart :)

Idag har vi varit ute med båten och badat från den. Nu har familjen F åkt tillbaks till Västkusten och vi andra ska ha en lugn och skön lördags kväll!

Här kommer bilderna som utlovats...

Henrik fick tag på min kamera och lekte fotograf..."Kela med kameran, kela med kameran" sa han samtidigt som han klickade helt hysteriskt...

Han kelade med kameran själv också ...

Här har ni oss...undrar just vad folk runt omkring tänkte...

Fotografen i egen hög person...



David kelar med Henrik...hrm...kameran menar jag ju...



Fabian och Mackan väntar på sin tur...

Astrid och Ida gungar bräda...Upp och Ner, Upp och Ner...

MARKNAD I BYN...

Lite bilder från Kulturdagen som var för ett par veckor sedan. Barnen spelar på chokladhjulet, tyvärr blidde det ingen vinst...denna gången i alla fall!

Så här tvättade man förr i tiden...
Barnen på brygan....oj så glada de är :)


BLANDAT:

Fabian skalar rabarber till pajen vi skulle baka...Råkades skära sig i fingret också...

Astrid och kusin Edvin plockar körsbär...

Astrid köper sina älskade godisband på Östersjöfestivalen i Karlshamn...

mmmmm....kan nog se lockande ut...dock inte för mej som inte äter godis!

Söstra min, mamsen och jag!!!

DAVID FYLLER ÅR;

Den traditionella frukostbrickan är serverad....
David blåste ut alla de 38 ljusen...
Mor och dotter på födelsedagskalas...


BADBILDER:

Barnen i sin älskade gummibåt


På väg ut på en liten kvällstur med båten...


Delar av byn, sett från båten...

Mina kära systerbarn åkte också med...

Så här go och glad (och naturell...) är jag efter ett dopp i det blå...


Efter en joggingtur så tog jag och Astrid ett morgondopp...underbart...


Ensamma på stranden innan folk har börjat komma....

Barnen försöker lyfta Maja med tankenskraft...oj, oj, oj så många skratt det blev!!!

Bloggerskan själv i en intressant diskussion med sig själv...nä, med Cecilia...

Nu slutar vi med bilden som borde komma först...På väg till sommarstugan för några veckor sedan, kvällsmålet intogs på båttrailern!
Ha en underbar lördagskväll!!!

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Vilka härliga sommarbilder!

millandante sa...

Så många härliga semesterbilder!!
Ha det fortsatt gott!
Kram

ÅSA sa...

Västmanländskan och Milla...ja, inte så dumma va!!! Riktiga sommarbilder...det är dem man ska plocka fram när höstrusket är som värst :) HOppas att ni får en fortsatt trevlig sommar ni också!!!