onsdag 29 juli 2009

Ett besök hos frisören...

...var jag på igår!!
Igår skulle mamma, Astrid och jag till frisören i Kristianstad. Mammas ordinarie frisörska var på semester så vi fick ett wildcard ...

Först blev mamma klippt, jag skulle göra folieslingor också så det tog sin lilla tid att packa in HELA håret i folie...Nice...Medans mina slingor verkade så klipptes Astrid, so far so good..

Min frisörska berättade hela tiden att hon var väldigt noga och att ska man göra ett jobb så ska man göra det bra, annars kan det kvitta. Det lät ju betryggande tyckte jag...

Det första hon sa när jag släppte ut mitt långa hår var "Åh så rakt och fint hår du har, är det så rakt utan plattång???" (hur kunde hon veta det???) Sen sa hon att det var ju inte alls mycket slitet, det skulle räcka att ta topparna !

Japp, tre timmar tog det innan jag kom ut från salongen, borde ju varit hur bra som helst men...

När frisörskan skulle ta ut folieslingorna och tvätta håret så sa hon att jag hade ett typiskt skandinaviskt hår och att det lätt blir trassligt när man gör slingor. Jag kände hur hon kammade frenetiskt och kämpade med tovorna...

Än så länge kändes det ganska okej...men när jag vandrade tillbaks till klippstolen och fick syn på mej i spegeln så....njaaaa.....

Jag har slingat mej själv i många år och nu hade jag ju bestämt mej för att låta ett proffs göra det för att få varma nyanser på håret och slippa utväxten. Tji fick jag, håret blev vääääldigt ljust och hon fick klippa av en bra bit eftersom det blev så trassligt. Hon var ju snäll och sa att jag kunde lägga i lite mörkare färger till hösten om jag tyckte att det var för ljust. Låter som en toppen idé men då ska inte hon göra det i alla fall!

Men men, det är ju bara hår...kunde varit värre. Något positivt är ju att de gråa håren vid tinningarna kamouflerats eftersom det andra håret är nästan lika ljust :)

Kameran hängde med hos frissan så det kommer bildbevis senare :)

Om ett par timmar kommer David hit, han har ju varit hemma och jobbat några dagar. Vi har beställt färska räkor så ikväll ska det njutas av räkor, vitt vin och lite ostar...mmmmm....

4 kommentarer:

Mira sa...

Ojjoj, det är inte kul:( Jag var oxå hos frissan med mamma i förrgår men vår erfarenhet är mycket bättre. Jag har nästan ett nytt huvud och Jamo en ny fru:) Färska räkor - mmmm - det måste vara gott. Ha en trevlig kväll!
:)Mira

millandante sa...

Vilken tur att blondiner har roligare... då kommer väl du att ha roligast av oss alla nu!
Kan ana att det åter blir hemmagjorda slingor nästa gång...
Kram

millandante sa...

Ronneby väntar på oss i augusti...

ÅSA sa...

Mira...aha....inga bildbevis :)

Milla...absolut...dags att leva loppan igen... Hoppas ni får det bra i Ronneby!

Kram på er!