söndag 28 juni 2009

Ännu en dag på...

....stranden!!!
Ja, det känns inte som att man kan göra så mycket mer än sola och bada när det är rena högsommarvärmen. Vi cyklade ner till stranden strax före elva och stannade några timmar...Här kommer lite fina bilder...
En mini krabba som barnen fångat...
En vacker sjöstjärna...

...och ett par barn på jakt efter fler krabbor och sjöstjärnor!!!


Lagom till efterrätten nu på kvällen kom grannen och visade upp sitt fynd...Han hittade denna snoken i sin trädgård. Stackaren hade fastnat i nätet som låg över jordgubbsplantorna och förmodligentorkat i värmen...

Imorgon börjar barnens tennisläger, måndag till fredag ska de vara där från 9.30-15.30...sen på fredag är det avslutning och därefter beger vi oss till Blekinge. Var precis inne på norska vädersiten och såg att det kommer regn lagom till min semester...Vilken tur att jag köpte lite böcker idag :D

6 kommentarer:

"nettan" sa...

Bästa kollega ha en bra v utan mig på jobbet,jag med mitt braia självförtroende tror nog att du kommer sakna mig lite ha ha.
PS du har väl kollat in Cubbys dans på min blogg? Puss å kram "nettan"

Vit Gladiolus sa...

Näej Puhhh så varmet det är, man vet inte var man ska ta vägen snart ;=)

Härliga bilder som vanligt
Kram i värmen

Caroline sa...

Harligt!

"nettan" sa...

Var har du tagit vägen?????????????
Saknar dig. Men jag tror jag vet sol å bad va????????
Vi hörs kram nettan

millandante sa...

Aha.. det väntas regn alltså... får nog ladda med ett par böcker extra jag också!
Vad god mat ni gjorde till grillpartyt, blev det citronpanacotta till efterrätt också!?
Här blev det en väldigt lyckad konfirmation, med buffé, trevliga gäster och överväldigad dotter!
Ha det gott!
Kram

ÅSA sa...

Nettan...ja lite tomt är det allt :) Men snart går även jag på semester och hållermej borta tills den 19/8, det du :) Ni verkar ha det skönt även om ni inte har någon bil för tillfället... Kram på dig!

Zinkbaljan, visst är det varmt, men oj så skönt, synd att man jobbar bara! Har ni varit i Götet???

Caroline, visst är det!!! Förstår att du längtar hem :)

Milla...Grillpartyt blev jätte lyckat! Jag hade tänkt göra citronpannacottan, lät himla fräscht...sen låg jag på stranden hela dagen och slängde istället ihop en marängtårta (färdig du vet...) med hallon, glass och grädde....MEN jag ska absolut prova den , älskar pannacotta! Ha en skön semester! Kram