måndag 20 april 2009

Walk for life våren 2009...

...drar igång idag!!!

Ja, idag drar Primärvården igång vårterminens Walk for life. En frivillig stegtävling där min arbetsplats har anmält två lag. Av någon anledning så blev JAG lagledare för mitt lag. Kollegan som håller i allt kom in och bad mig komma på ett lagnamn på studs eftersom det skulle meddelas tävlingsledningen (oj, det lät nått det...) Hur lätt är det...när jag fick höra att deras lag hette Kungssniglarna så drog jag till med Kungsgeoparderna...inte så vitsigt men låter ju i alla fall bra mycket snabbare än sniglarna... Så idag drar tävligen alltså igång...

Idag jobbar jag 12:15-19:00 så klockan halv åtta hade jag fått på mig joggingkläderna och var ute på språng. Nu har jag kört lite magisar och mage och ska ta fram dammsugaren och städa ovanvåningen. Kalas till helgen igen...

Stegräknare tickar och tickar och tickar......Kungsgeoparderna- Here we come!!!

3 kommentarer:

Klara sa...

Lycka till men tävlingen! ;D

ÅSA sa...

thank you....minst 10000 steg om dagen har jag tänkt mej...

Klara sa...

Ojj, det var inte så lite! Ifall du har tur kanske du får lite snygga benmuskler på köpet! ;)