söndag 19 april 2009

ÄNTLIGEN!!!

JAG HAR BLIVIT MED KAMERA!!!

Den som väntar på nått gott... Jag har ju länge skrivit om min jakt på en ny systemkamera. Efter mycket om och men hade jag bestämt mig för en Nikon d80 och när jag kom till affären så hade den utgått...

Sen har månaderna gått och efterföljaren Nikon d90 var alldeles för dyr... MEN idag när jag satt och läste GP så hade Media Markt en annons om just den kameran för 7990:-, två tusen billigare än billigaste på nätet...

Jag susade iväg innan kalaset och innan jag hann ångra mej (för även 8000:- är mycket pengar...) köpte jag den! Hela dagen har den legat på laddning och jag inser att det är en kamera som det tar tid att lära sig. Jag var ju i alla fall tvungen att testfota lite och så här blev resultatet...









Vad som är riktigt, riktigt bra är att det ingår en 2½ timmars utbildning i kamerans funktion via Nikon... Vilket Hallelulja Moment :)
Kära vänner...det kommer att bli massor av bilder på bloggen framöver...

9 kommentarer:

Miss Nils sa...

Grattis de blev en Nikon! Va kul=) Riktigt fina bilde...väntar på flera...hahah!

Annas Lycka sa...

Åsa, tack för tipset med Nyblom....har vart där ...så himla mysigt ställe. Åker gärna dit med någon mysig väninna och bara tar en break från allt....Ha det! Anna

Klara sa...

Så fina bilder!

Sofia sa...

Gud va kul!!!! :)
Ska bli jätteroligt att se alla dina nya fina bilder!
Nu måste jag hoppa i säng. Fattar inte varför det ska vara så svårt ;)
Kram och godnatt.

anna of sweden sa...

Grattis till kameran!
Superfina bilder redan nu innan du gått kursen! :)
Kram!

ÅSA sa...

Annas Lycka, får nog åka dit snart...har inte varit där på två år...Finns alltid nått att köpa :)

Miss Nils...tackar, tackar! Synd att man måste jobba...skulle helst latjat med kameran!

Klar...och bättre kommer det att bli...

Sofia...måste lära mej hantera dyrgripen först...jisses så många finesser!

Anna, kursen var fullbokad men jag antar att det kommer att komma fler tillfällen. Annars ser jag fram emot lite tips från Dig i sommar, du kan ju det där!Kram

Caroline sa...

Aaaah va kul!!! Ser fram emot fina bilder...!

Västmanländskan sa...

Grattis! Hoppas du får mycket roligt med din nya leksak :)

ÅSA sa...

Caroline...jag är salig! :)

Västmanländskan...leksak var rätta ordet...dock en dyr sådan!