onsdag 1 april 2009

Livet leker...

...igen!!!

Nu har vi precis varit och träffat dr. Marta på Östra Sjukhuset, min lilla prinsessa är frisk...F-R-I-S-K!!! Alla prover har normaliserats....vad säger man?!? TACK!!!

När Astrid var inlagd så berättade dr. Marta för Astrid att hon älskar kladdkaka, det bästa hon vet, men hon har svårt att få den riktigt bra...När hon ringde till oss för ett par veckor sedan med det glädjande beskedet så bakade jag och Astrid...

Kladdkaka??? Var dr. Martas första fråga!

Dr Marta kommer från Portugal och kladdkaka tycks ju vara något hon har fastnat för här i Sverige. Så vad gjorde vi då?!? Jo igår bakade Astrid en smarrig kladdkaka på riktigt mörk choklad med apelsinsmak. Vi pudrade den tjusigt med florsocker, stack några små kycklingar i den och sen massor av fina choklad påskägg. Sen slog vi in kakan i cellofan...tjusigt, tjusigt!

När hon fick kakan idag blev hon jätte glad, la ifrån sig alla papper och gav Astrid en bamsekram...gulligt vá? Nu ska jag plantera lite vårblommor som jag köpte på väg hem från sjukhuset...fotobevis kommer kanske senare...

Njut av vårvärmen nu...vår termometer visar 15 grader!!!

7 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh vad skönt att Astrid är frisk!!!! Njut av vårsolen och varandra! Kramar

Caroline sa...

Harligt att hora! En tung sten har lyfts fran axlarna kan jag tanka mig?? Kram pa er...skicka lite varvarme hit...snalla?? har har det regnat o varit gratt hela dagen.....

Klara sa...

Vad kul! och lite roligt att dr. Marta kommer från Portugal! ;) Hihi!

ÅSA sa...

Rebecca...oh va kul att höra från dig...Trodde att du helt övergivit bloggens värld! Vi njuter av det goda beskedet OCH av vårvärmen! Kram

Caroline...en riktigt tung sten försvann... Har inte ni vårväder...ni brukar väl ha fint väder. Jag ska sända några soltimmar till er!

Klara...vi blev jätte glada, hon kom från Lissabon dessutom och kände väl till Cascais! Kram

Rebecca sa...

Haha... inte har jag övergett bloggvärlden. Hinner inte skriva själv så mycket just nu men läser era bloggar flitigt. Snart ska jag ta tag i min egen igen. Det har varit lite mycket på sista tiden, men nu ska jag ta ettt studieuppehåll i ett halvår så då får jag mer tid över.
Kram

Västmanländskan sa...

Åh, vilka härliga nyheter. Så glad jag blir för er skull! Kram!

ÅSA sa...

Rebecca, har förstått att du har mycket att stå i...kan ju inte plugga och jobba samtidigt...dessutom är du väl fortfarande gräsänka??? ser fram emot att du börjar blogga igen :)

Västmanländskan, tack! Känns skönt att allt ordnade sig till slut!Kram