onsdag 22 april 2009

Jag bara måste...

...göra ett blogginlägg innan jag åker iväg på utbildning. Idag är det dag 5 av 6 inom det fackliga, skönt när jag är klar med det!

Hur som helst, det var inte därför jag kände att jag var tvungen att blogga nu på morgonen....tiden är ju alltid lite knapp på vardagsmorgnar.

När jag kom ner så satt barnen och åt frukost i köket och inte nog med det...Fabian har varit ute och hämtat tidningen och bläddrade i sportet, vad ska det bli av denna påg?!? (dessutom har han börjat ha tidningen åt rätt håll)

Igår kväll när vi satt och pratade så sa han att han inte vill bli äldre. När vi undrade vad som var så skrämmande med det så sa han "Jag vill inte bli tonåring och få skägg..." En annan oroar sig för att tappa håret, minnet, tänderna.....

Ha en skön dag , idag har vi mulet väder här i Götet men imorgon utlovas det solsken igen. Härligt med tanke på att mamma och pappa kommer imorgon, Astrid fyller ju år på fredag och på lördag ska de passa barnen när vi ska på fest...

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hahha...ja barn ar sa harligt arliga. Kommer sjalv ihag att jag inte heller ville bli aldre...men jag hade mardrommar om doden!! Lite mer extremt an att inte vilja ha skagg...hehe!

ÅSA sa...

Frågan är bara NÄR man räknas som gammal...när man var yngre tyckte man att 25 år var gammalt, sen 30...40....Tar man hand om sig så kanske man aldrig känner sig gammal i negativ bemärkelse!!!