torsdag 23 april 2009

Försäkringskassan...

...vad sysslar de med egentligen???

Jag är nog inte ensam om att ställa denna fråga...

Jag var ju hemma sex dagar totalt när barnen var sjuka i början av mars månad. Arbetsgivaren drar ju pengarna direkt från lönen, tänk om försäkringskassan hade varit lika snabba!

Nu har det ju gått ett antal veckor och 3000:- är ju ganska mycket efter skatt för en deltidsarbetande småbarnsmamma...(förmodar att det är mycket för de flesta...)

Igår började jag undra om de verkligen fått mina papper så då mailade jag dem. Idag fick jag svaret att de har sex veckors SEX VECKORS väntetid!!!

Är det klokt??? Nu klarar vi ju oss ändå men säg om man hade varit sjukskriven eller varit hemma med barnen en längre tid...Inte 17 kan jag säga till Renova, Elon etc att tyvärr, ni får vänta tills vi får våra pengar från försäkringskassan....

Gale sjukt om ni frågar mej....dessutom är ju arbetslösheten hög så varför inte placera lite folk på försäkringskassan???

Grrrrrrr.........

Inga kommentarer: