söndag 19 april 2009

FOTBOLLSKALAS!!!

Klockan 13:30 stod solen mitt på himlen (nästan i alla fall) och 18 fotbollsklädda barn stod mitt på gräsmattan... Festen kunde börja! I högtalarna hördes "Ingen kickar fotboll som han...Zlatan, Zlatan..." och stämningen var på topp!

Barnen delades in i två lag, de oranga och de blåa, sen fick de göra lite olika övningar på fotbollsplanen...

David stod i ena målet och försökte ta bollen...ni ser väl vad koncentrerad han var....

Fabian tar sats för att sätta bollen mitt i krysset!

I andra målet hade vi lyckats få vår käre granne Stefan att stå...lika koncentrerad han :)

Efter en stunds övningar fick barnen var sin tjugo kronors sedel (i miniatyr) som de fick gå med till korvkiosken där jag stod med mina små servitriser. Där kunde man beställa lite olika saker...

Här står jag och väntar på att de hungriga fotbollsspelarna ska komma och handla korv...

Astrid, Ida och Elin hjälpte till för att det skulle gå så smidigt som möjligt...

Fabian och Mackan njuter av en Fransk Hotdog och var sin Fanta...Fabian ser väldigt konfunderad ut...

Efter maten så var det presentöppning...Jisses så mycket fina saker, inget krimskrams alls...toppen :)

Efter maten blev det ytterligare fotbollsövningar och lite match så att det skulle bli plats över för lite glass. Barnen blev överlyckliga när de fick syn på mitt glasstorn som vi dessutom satte en isfackla i och alla barnen sjöng "Ja må han leva, ja må han leva...." Barnen åt glass, maränger, strössel, såser....slurp va gott de tyckte det var....

Grand finale var att barnen skulle sätta mål på David, när de lyckades fick de ett litet kexchoklad och ännu en tjugo kronors sedel och sen bar det av till kiosken för att köpa godis...

Även om man som förälder får lägga ner lite jobb på ett kalas så känns det verkligen jätte kul att också få vara med och lära känna alla barnen. Några pojkar hade längtat till kalaset sedan inbjudningskortet damp ner i brevlådan för två veckor sedan...jag gissar att de kommer att tänka på det även efteråt för de verkade så himla nöjda!!!

Ha en fortsatt skön söndag kära vänner!!!

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Guuuuuud vilken smarrig glass-maräng grej alltså. EN sådan måste jag göra någond ag!!!!!!!
Kraaaaaaam

Klara sa...

Wow, vilket roligt kalas! Var Fabian nöjd med det? Ha en jättebra söndag!

ÅSA sa...

Zinkbaljan, den var populär kan jag lova...hann inte smaka själv, hade fullt upp att serva alla barnen, strössel, sås, maränger...


Klara, Fabian slocknade som en stock...lite "hang over" idag...

Klara sa...

Hihi! :D