tisdag 10 mars 2009

Jag är inte bara sjuksköterska...

...jag är hönsmamma också!!!

När barnen är sjuka så vill jag inte att de ska sova ensamma. Fabian och jag har delat säng sedan i fredags då maken automatiskt blev förvisad till Fabians rum :)

Två stycken i dubbelsängen är ju helt okej även om den lille sjuklingen sover lite oroligt och hostar i ett...

Igår insjuknade ju även Astrid och eftersom David absolut inte kan sova med "virvelvinden" Fabian i Fabians säng så har jag i natt delat säng med båda barnen.

Behöver jag berätta att jag är trött idag???

Astrid ligger ganska så still men hon snarkar...
Fabian virvlar runt i sängen och lägger sig gärna på mej, sen har han haft en alldeles förfärlig hosta i natt som har väckt mej i ett...

Gääääsp...jag får ta mej i kragen. Barnen har efterfrågat att baka kanelbullar och jag kan ju knappast säga att jag inte har tid, skulle ju egentligen varit på jobbet nu...

SÅ, nu blir det frukost och sen bullbak...och kanske vi bakar något annat också när vi ändå är på G...fotobevis utlovas senare idag...

Tuddeluuuuu....

4 kommentarer:

millandante sa...

Hoppas de blir friska snabbt nu av alla bullar så du får sova igen!

Sicken "gubbe" som betalar med visitkort...

Så mysigt ni verkar ha haft det på Ullared! Det gör gott att åka iväg sådär mor och dotter!
Kram

ÅSA sa...

Milla, tack! Hoppas vi klarar oss från eländet!

Ullared var verkligen mysigt, var lite osäker på om det skulle funka att åka själv med Astrid men hon har uppnått rätt ålder nu visade det sig :)

Anonym sa...

Hembakta bullar och ett glas kall mjölk är verkligen det bästa!

Vad hände med svärfars blogg? Ledarskap är också kul!

ÅSA sa...

Ja du Ulrika...svärfar bloggar inte lika ofta som jag...men när han väl skriver så kanske det är mer eftertanke... :D