måndag 9 mars 2009

En dålig affär...

...kunde det ha blivit!

Vi hade ju som bekant annonser i GP igår, någon har ringt på mina nya pjäxor och ska återkomma. Båda våra vita köpmansdiskar som vi skulle sälja är sålda. Den ena hämtades nu...

David hade pratat med honom igår och nu ringde han och ville hämta den. Jag måste säga att jag tycker det är lite jobbigt att kränga saker på annons men eftersom David är på jobbet så var det inte så mycket att be för...

En äldre trevlig och snacksalig tapetsör var det som ville köpa den. Han kom med en liten Kia Picanto som inte var mycket längre än köpmansdisken. Efter lite baxande, fällda säten och en bra bit av möbeln på utsidan stod vi och snackade en stund. Sen öppnade han plånboken (det är det här jag tycker är jobbigt, det som egentligen är det roliga...) och tar fram ett visitkort och säger sen "Ja, tack då ..." och gör sig redo för att hoppa in i bilen...

Men hallå...betalningen då... Så uttryckte jag mej inte men det hade nog varit bättre att göra det. En groda ploppade ur munnen på mej och jag sa "Hej gubben, du har glömt att betala..." precis när jag sagt "gubben" så försökte jag rätta till mej själv... Jag sa i och för sig "gubben" lite gulligt men ändå... Jag tror inte att han hörde det men jäklar vad jag kände mej dum!

Gullig var han i alla fall, barnen fick tio kronor var av honom :)

Inte lönt att gräma sig över saker man gjort...man ska sikta framåt och påverka det som påverkas kan! :D

NU ska jag göra hamburgare...Hörs imorgon...

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Men du fick betalt till sist? Tog han fel? Trodde han att visitkortet var en sedel?

När får man förresten se bilder från köket - efter ommålningen? :)

ÅSA sa...

...tror inte att han tog fel eftersom han upptäckte att han råkades ge mej två visitkort!

Köket är en fortgående historia...vi väntar ännu på att de ska ta och måla om eftersom det är uruselt gjort...Grrrr...

Anonym sa...

Jag vet inte om folk är mer betalningsvilliga på västkusten än här i Stockholm. Du fick väl det du skulle ha?! Men jag skulle inte släppa en pryl från där den står utan att få betalt först. Har sålt massor med grejer på Blocket och alldeles för många är de som påstått att de inte har tillräckligt med pengar med sig eller för stora pengar (och jag har väl ingen växel...). Jämna pengar INNAN de bär iväg med prylen ens en meter är det som gäller när jag säljer prylar. Å andra sidan kan jag sälja bra grejer för fem kronor på barnens klassloppisar. Det gäller för köparna att vara på rätt plats! Ha!

Klara sa...

Vi åt hamburgare igår!

ÅSA sa...

Ulrika...jag fick de 200:- vi hade begärt...ett riktigt fynd! Jag brukar överlåta det till David, han tycker inte att det är lika jobbigt! Det är jätte svårt att sälja saker även här på Västkusten...känns hemskt att slänga dyra prylar bara för att ingen vill ha dem... Tack för alla tips...man lär ju sig :)

Klara...visst är det smaskens! Slurp!