måndag 9 mars 2009

Dublett...

...av sjuklingar!!!

Idag var David hemma med Fabian och jag har jobbat...jisses vilken tuff arbetsdag...mycket att göra med andra ord.

När jag kom hem så visade det sig att Fabians baskelusker nu även har angripit Astrid som har feber och känner sig hängig...

Kanske lika bra att ta allt på en gång, lite svårt att vara hemma från jobbet men imorgon är det min tur, bra att vi kan hjälpas åt!

Idag hade jag en patient som är 55+ med en hel del sjukdomar men också framtidsplaner. Det var så härligt för han sa "Ålder är ju bara en siffra". Visst är det så, man är inte äldre än man gör sig...

Kan det vara därför jag fortfarande känner mej som 25???

8 kommentarer:

Caroline sa...

Hoppas sjuklingarna mar battre, o att du inte aker pa samma sak! Mannen har akt pa en forkylning, jag vill inte bli sjuk sa jag forsoker haller mig ifran honom!!

ÅSA sa...

Ja, det är lugnt här hemma i alla fall...De sitter mest och kollar tv vilket är ok när de är sjuka...Håll maken på behörigt avstånd :) Hälsa att han kryar på sig!

Caroline sa...

Japp...det ska jag gora!

ÅSA sa...

:D

anna of sweden sa...

Krya-på-er-kramar från oss!

ÅSA sa...

Tack Anna! Är ni krya nu???

Västmanländskan sa...

Hoppas alla kryar på sig snabbt!

ÅSA sa...

Västmanländskan, tackar tackar! Får se till att kurera sig själv också så man inte åker på det...Mår ni bra nu???