söndag 8 mars 2009

Ullared...

... har jag och Astrid varit i idag!!!

Vi åkte hemifrån strax före åtta, hade planerat att vara där när de öppnade klockan nio...

Regnet hängde i luften och när vi kört en liten stund så började det regna, regnet övergick sedan i snöblandat och när vi vek av från motorvägen så började det snöa. Inte mitt favoritväder att köra i precis men vad gör man inte :)

När vi började närma oss så slogs jag av tanken att jag kanske missuppfattat öppettiderna. Trodde att de började med söndagsöppet från den 1:e mars men eftersom det inte var några bilar på vägen så kunde det ju innebära att den 1:e mars var den sista söndagen de hade söndagsöppet på...

Min oro visade sig vara obefogad...när vi väl svängde runt hörnet vid Ge-Kås så var där lite bilar på parkeringen...med betoning på lite mot vad det brukar vara. Helt underbart att strosa runt på ett ganska så folktomt Ge-Kås och inte behöva slå sig fram...

Astrid var jätte duktig och vi gick in och provade lite kläder tillsammans. Jag köpte ingenting till mig men Astrid fick lite fräcka kläder och var så stolt!

Efter drygt fyra timmar där inne så var vi hungriga. Det blidde ett besök på Burger King, mysigt att göra en sådan mor-dotter sak. När vi satt och åt så sa Astrid "Mamma, jag tycker att detta ska bli en tradition att du och jag åker iväg så här..." Mitt hjärta tog ett extra skutt...dels för att Astrid verkligen uppskattade vår utflykt...dels för att vi är så otroligt lika. Jag är i den närmaste kretsen känd för mina traditioner...älskar traditioner...Nu är jag ganska så säker på att mina traditioner kommer att leva vidare :)

Nu har vi precis ätit middag (lät maken laga middagen idag...det är ju Internationella Kvinnodagen...) , barnen kollar en film vi köpte, David kollar sporten och jag sitter...framför datorn...ska strax krypa ner i soffan och vila min trötta kropp!

Ha en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Oj, oj, oj - ytterligare en traditionsbunden familjemedlem ... :D

Man vad kul att hon tyckte om det. Att shoppa fyra timmar är ju strongt - av Astrid alltså. Fyra timmar är ju INGENTING för dig! :)

ÅSA sa...

Man ska lära dem i tid...inte sant! :)