fredag 27 mars 2009

Den arge målaren...

...har fullgjort sitt uppdrag!!!

Suck...ska aldrig mer anlita en målare!!! Idag när jag kom hem så såg jag att Herr Putt (=målaren) hade satt sina målarsaker på utsidan. Knepigt tänkte jag, igår hade han spacklat hej vilt på väggarna och vanligtvis brukar man ju måla två gånger innan det är klart.

Jag kom hem med fyra barn, gick ut i köket och sa "Hallå", inget svar...jag tänkte att Herr Putt kanske hör dåligt och sa med riktigt hög röst "HALLÅÅÅÅÅ" ett litet muttrande till svar.

Obehagligt, jag gick upp på ovanvåningen eftersom jag förstod att jag inte är så populär hos Herr Putt. Jag hörde hur barnen pratade med honom och undrade vad han heter "målaren" sa han surt...men vad heter du sa de igen..."målaren". Till sist sa Ida "Men vad är ditt riktiga namn?" Mats!!! Sen åter tystnad...

Herr Putt fick inte köra bil själv (hrm...vad tror ni om det...) så en kollega fick komma och plocka upp honom. Precis när han skulle gå utan att säga "Hej Då" så dök Catarina upp och hälsade lite käckt. Ett buttert "Hej!" och sen försvann han.

Hur resultatet blev??? Hrm...har funderat på att åka till IKEA och köpa ett sådant där stoooort tygstycke som man kan hänga på väggen...

3 kommentarer:

Caroline sa...

Namen.........yrkesher.......bah! Ni kanske skulle ta bort alla fonster?? Skulle kanske hjalpa??
Trevlig helg pa er!

Vit Gladiolus sa...

Hallå??? Jag svimmar, är det sant?????? Vad är det för människor?????? Men du måste ju klaga juuu!!! jag hade blivit tokig!!!

Ha en underbar dag eller kväll menar jag ju...ha hahahaha


Så ska det låååååta!!!!
Wiiieeee!
Kraaaam min vän

ÅSA sa...

Caroline...ja varför inte. Bra idé! Har i alla fall kommit fram till att vi inte behöver vara rädda för att måla i resten av huset, vi är ju inte sämre än Herr Putt! Trevlig helg...såg din hälsning på FB för sent... Kram

Zinkbaljan...tror inte att jag orkar...kan inte bli bättre om det bara är Herr Putt de har att erbjuda! Fredag kväll och du har väl tränat?!? Inte Så ska det låta ikväll, ska faktiskt se Let´s Dance eftersom det är final...får hoppa lite mellan programmen! Trevlig helg! Kram kram