fredag 30 januari 2009

Morgonstund...

....med Fabian

Jag är den som går upp först i vår familj, efter en stund brukar Astrid eller Fabian komma smygande. Idag var det Fabian... Vi sitter i vårt svala kök (ja, vi har fortfarande 16 grader....) och småpratar.

Fabian börjar berätta om gymnastiken han hade i skolan igår. Det var tydligen inte ordinarie lärare utan en "stand in" .

Fabian säger till mej; Mamma, hon som hade vår gympa igår var inte så smal. Hon hade typ
såååån stor mage säger Fabian och visar en stor bula strax nedan naveln.

Ja ha, säger jag utan att säga något mer...

Då säger Fabian; Så hon ska nog snart ha en bebis...

Nja, jag tror inte det ...personen i fråga är i 60-års åldern och jag försökte förklara att det nog faktiskt inte är någon bebis i magen. Fabian såg kondunderad ut och jag fick säga åt honom att inte säga det till henne...