fredag 30 januari 2009

En genial idé...

...eller kanske inte?!?

Som jag skrev innan så var jag iväg för att handla present till min systerson idag. Jag var inne i en...ungdomsaffär, kan vi kalla det. Hittade något som jag tyckte var fint, eller kanske ska säga fräckt. Blev lite osäker på storleken eftersom jag inte har sett min systerson "live" sedan i somras.

Mina föräldrar var ju över i USA och hälsade på i julas så de har lite bättre koll på systersonens nuvarande size... Jag ringde mamma för att höra vilken storlek hon trodde jag skulle köpa och hon var tveksam. Då kom jag på att jag kunde ringa mamma via 3G videosamtal så att hon kunde se hur de olika "sakerna" såg ut på.

Sagt och gjort, in i provhytten, på med första "saken" och sen ringde jag ett videosamtal till mamma.

Hrm...det visade sig inte vara så smart... Där står jag i provhytten med mobilen framför mej och hör mamma högt och tydligt i högtalartelefonen "Hallååååå.....Åsa...jag ser inte så bra" Jag insåg genast att folk utanför provhytten undrade vad jag höll på med och försökte försiktigt säga "mamma, jag ringer dej istället". Mamma hörde givetvis inte när jag försökte viska så då hör jag åter "Åsa, jag hör dej inte...hallåååå...."

Det slutade med att jag fick lägga på luren och ringa upp mamma. Sen kom vi på att jag tog bilder på mej själv och skickade som mms... Så kära Edvin, jag hoppas att du förstår att moster gör allt för att det ska bli så bra som möjligt, tihi...

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha, vilken syn! ;)

ÅSA sa...

Ja, det både SÅG och LÄT roligt tror jag :)