lördag 31 januari 2009

Idag tittar vi ...

...Västerut!!!

Jag rekommenderade ju Västmanländskans blogg härom dagen. Idag ska vi lite längre, närmare bestämt till det STORA landet i väst... Där bor min syster med familj sedan sex månader tillbaka och JAAAA jag saknar dem jätte mycket!

Utan bloggen hade min saknad varit mycket jobbigare!

Det var Anna som introducerade mej i bloggens värld för snart ett år sedan. De bodde i Portugal då och jag märkte snart att det var ett väldigt bra sätt att ta del av varandras vardag.

Anna skriver nu mer från USA. Hon skriver väldigt tänkvärt och med knorr på inläggen. Det är kul att ta del av hur saker och ting fungerar i Amerikat med en "utlännings ögon". Ja kära syster, det är ju precis vad du är! :)

Även min systerdotter Klara, blott 12 år ganmal , bloggar! Klara berättar underhållande hur det är att vara "nyinflyttad" i det stora landet i Väst! Måste säga att det verkligen påminner om alla de High School filmer jag såg när jag var yngre...förutom att arbetsbördan verkar vara hög trots deras ringa ålder!

Japp, det var dagens bloggtips! Nu ska jag iväg och handla mat och dryck inför kvällens middag, Family Two kommer på besök så vi ska äta gott och kolla våra Thailandsbilder.

Ni som inte har så mycket att göra kan ju gå in och kolla in bloggarna... Jag vet att vissa inte vet (där med inga namn nämnda...) men när någon text i inlägget har en annan färg så innebär det att man kan klicka där och länkas sedan vidare till något annat läsvärt...

Trevlig lördag på er!

5 kommentarer:

Klara sa...

Hihi, det är alltid kul att bli länkad till! Tack så mycket! :)

Klara sa...

Jag har utmanat dig! ;)

anna of sweden sa...

Thank you, dear sis.
Ska försöka komma ihåg att länka till
dig på fredag när du kör ditt recept.
Kram!

ÅSA sa...

Klara! Jag tackar! Ska sätta mej med det senare idag :)

Kära söstra min! Det behöver du verkligen inte göra! Jag vill bara att mina kompisar ska få ta del av din blogg då jag ÄLSKAR den :) (min blogg saknar helt den röda tråden, hi hi)

ÅSA sa...

Klara! Jag tackar! Ska sätta mej med det senare idag :)

Kära söstra min! Det behöver du verkligen inte göra! Jag vill bara att mina kompisar ska få ta del av din blogg då jag ÄLSKAR den :) (min blogg saknar helt den röda tråden, hi hi)