fredag 30 januari 2009

Fredags receptet!

Ännu en vecka har gått och nu ni ett nytt recept har fått... hrm...den var dålig!

Hur som helst, denna veckan är det en av mina bloggläsare som står för receptet!

Istället för Harriets Laxgratäng så blir det nu...

MALINS LAXGRATÄNG! 4 portioner

6hg laxfilé utan skinn
1 purjolök
1 rödlök
1,5 hg rökt lax
2 dl vispgrädde
2,5 dl creme fraice
1 dl vitt vin
salt, peppar

Lägg laxfiléerna i en smord form. Salta och peppra. Hacka och stek rökt lax, purjo- och rödlök. Lägg röran på laxfiléerna. Häll på vinet. Blanda grädde och creme fraiche och häll över. 15-20 min i 225 grader.

Serveras med kokt potatis eller pressad potatis till!

Lycka till!

Kul idé att ni bloggläsare kommer med lite recept nu när min fantasi börjar tryta...

TACK FÖR HJÄLPEN MALIN - SMARRIGT VÄRRE :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter gott, det ska jag prova, men bara när itne barnen är här. De är fåniga värre när det gäller fisk, tyvärr. Ha en skön helg! /Ulrika

Anonym sa...

Bra recepttips! jag ska bjuda den till mina svärföräldrar, nästa helg.
Kram Pia i Kungälv

ÅSA sa...

Ulrika! Usch så tråkigt när inte barnen äter fisk, det är ju så himla gott! Om du söker på Fredagsrecept i bloggen så finns det lite olika recept att välja på. Finns ett super gott på Mango Kyckling...den gillar barnen! Hoppas ni får något gott att äta OCH dricka ikväll! Trevlig helg!

Pia! Svärföräldrar på besök = Lite extra finess :) Lycka till! Kram