fredag 30 januari 2009

BOWLAT...

...har vi gjort idag!!!

Idag slutade jag, som alltid på fredagar, klockan 12:15. Jag åkte till Frölunda Torg där jag köpte present till min systerson Edvin (och tillika Gudson) som fyller 14 år om en vecka! (du ser Edvin, moster har inte glömt dej...).

När det var ordnat så mötte jag Catarina som varit och hämtat alla barnen i skolan. ALLA barnen låter som många men våra fyra låter faktiskt som en hel skolklass...

Det blev först ett besök på Mc Donald´s där barnen fick mellanmål och jag min lunch. Mätta och glada gick vi sedan vidare till bowlingen. Det tog ett tag innan vi hade betalat och barnen hade fått på sig sina tjusiga bowlingskor. Sen kunde spelet börja...

Måste säga att det gick så där... Jag vet inte vad som hände men vår bowlingbana levde sitt eget liv. Jag tror att vi hämtade "Bowlingkillen" fyra eller fem gånger... Antingen så låste sig den där saken (ja så mycket kan jag om bowling..) som plockar upp käglorna eller så ändrade datorn turordningen på spelarna...

När barnen väl spelat klart så fick vi inte heller reda på vem som fått mest poäng. För husfridens skull och med tanke på att datorn ändrade turordningen och poängen själv så bestämde vi att det nog var bäst så...

Jag måste bara säga att jag är så fascinerad av att folk tävlar i bowling och inte nog med det, man klär om till träningskläder också... Visst det är några kilo att lyfta och några steg att skutta men ändå... Har de pulsbälte också?


Så här såg datorskärmen ut innan den började flippa ut!

Fabian kollar vart klotet ska träffa, ska det bli en strike månne?!?



Å hej....där satt den!

Ida tar sats...


Uj, uj, uj...det gäller att släppa klotet i tid...


Fyra glada vinnare!!!

...också var det då de stolta mammorna. Kolla in vilket grepp Catarina har om klotet...

1 kommentar:

Klara sa...

Vilken mysig fredag!