fredag 12 december 2008

SORRY FOLKS...

...INGET FREDAGSRECEPT IDAG!!!

Har haft lite annat att pyssla med...den här resan kräver banne mej sitt engagemang och ger en hel del huvudbry!

Idag fick jag åtminstone vaccinerat Fabian, alltid något eftersom infektionsmottagningen på Östra Sjukhuset sa åt mig att under inga omständigheter åka till Thailand utan att ge Fabian sin andra Twinrix vaccination...problemet har ju dock varit att han varit krasslig...

MEN (nu var det länge sedan jag sa men...) idag kom han och David till mitt jobb och jag vaccinerade dem och det gick i alla fall bra. Fick dessutom rådet av en kollega att kontakta SOS alarm i Köpenhamn för att förhöra mej om sjukvården i Thailand om vi skulle behöva det där... Det skulle jag INTE gjort...fast det är klart att jag skulle...var bara inte beredd på svaret från dem...

"Bästa Åsa... vi avråder er från att åka med er sexåring till ön Koh Mook eftersom det inte finns någon möjlighet att få den medicinska hjälpen ni eventuellt kan behöva om er son får ett kraftigt kruppanfall..." vidare bad de om våra försäkringsnummer, namn och födelsenummer på Fabian samt önskade hela vår resrutt så de vet var vi befinner oss om vi behöver hjälp. DET kändes ju tryggt och bra men vadå avråder från att åka dit???

Klart att man får sig en funderare...nu tror jag ju inte att Fabian kommer att få ett sådant kraftigt kruppanfall där men vadå OM han får det då och vi sitter där på en öde ö utan hjälp....

Jag har returnerat frågan om det inte finns ambulansflyg i Thailand eller ambulansbåtar och inte fått svar än. Jag har också suttit hela eftermiddagen och kollat hotell i Ao Nang - Krabi området och skickat typ nio förfrågningar till hotell vi kan tänka oss....

Jag förstår om ni nu undrar varför vi valt att boka in oss på ett resort på en öde ö när vi vet att Fabian har sin förkylningsastma och krupp men faktum är att det är flera år sedan hade sådana här kraftiga besvär senast och vi trodde att han vuxit ifrån det...

Nu återstår det att se om jag har fått några svar på mailen imorgon bitti, Thailand är ju sex timmar före oss...

Catarina och Henrik väljer nog att ändå åka till Koh Mook så då får familjerna ta sex semesterdagar på egen hand och sedan sammanstrålar vi två veckor på Koh Lanta!

5 kommentarer:

Caroline sa...

Hej Asa! Det har kommer att ordna sig vettu....grabben kommer att ma bra....!Jag vet inte vad som leder till kruppanfall....men det ordnar sig!
Maste ocksa tacka for de positiva meddelanden till min syster Emma....det varmer mitt hjarta!!!
Kramar pa dig o ha en uuuuunderbar semester!!!!!!!!

ÅSA sa...

Hallå Caroline..det var så lite så...det är jag som ska tacka för allt ditt stöttande...alltid en massa bra peptalk! :) Ha en underbar helg...snart bär det ju av hemåt för er del, härligt!

Anonym sa...

Ja verkligen, ett stort tack!!!=) Får jag fråga va du jobbar med nu?? Om du hinner svara alltså....hahahah...mkt o göra nu. Allt kommer bra, bara du känner att DU gjort allt du kan. Mkt brukar lösa sig.

Anonym sa...

Har ni åkt?? Tiden går fort...i så fall önskar jag er en God Jul o ett gott nytt år!! =) O idag är de ju Lucia...oj oj oj! Trevlig resa i efterskott!!!!!=) Ha de varmt o skönt. Kram Emma

ÅSA sa...

Ja du Emma...jag jobbar som sjuksköterska på en vårdcentral men har också avsatt tid för patienter som kommer för samtal upp till tio gånger. Det kan vara allt från livskriser (vem har inte det?!?) till panikångest, ångest, depression, fobi, tvångstankar...ja lite av varje med andra ord! Idag är det allmänt kaos...ska bli skönt när vi sitter på flyget imorgon. God Jul på dig/kram Åsa