lördag 13 december 2008

Nu är det nära...

Imorgon bitti bär det av...

Jag var uppe klockan sex imorse för att kolla mailen och se om jag fått positivt svar från något av alla hotellen som jag skrivit till.

Öppnade första mailet som tackade för förfrågan men skrev att de tyvärr var "fully booked during the period I requested"

Öppnade nästa....samma svar...

Öppnade nästa...samma svar

Öppnade nästa....samma svar...

Nu började jag få riktigt ont i magen...

Öppnade ett till...samma svar

När jag kom till 8:e mailet så skrev de att de var glada att meddela att det fanns ledigt rum till oss... (en liten del av mej undrar vad det är för fel med det hotellet eftersom de inte är fullbokade...)

Sen kom ett sådant mail till fast det var till ett lite dyrare hotell

Sen var det tomt i mailboxen, men vad gjorde det, jag hade ju fått napp från två hotell!!! Vi fick ju till och med välja och vraka...hrm..det var kanske lite att ta i. Strunt samma, nu är vi inbokade på ett Deluxe rum (ni hör hur bra det låter va???) på Tipa Resort i AoNang. Familjen F börjar sin resa som planerat på Charlies Beach Resort på Koh Mook och sen sammanstrålar vi efter sex dagar på Koh Lanta!!!

Det gäller ju att vara flexibel så nu har jag kollat in utflyktsmål från Krabi och de är många ska jag meddela...en sak som lockar är bad i vattenfall uppe i bergen... Sen har vi Phi Phi island och Chicken Island en bit bort. Pssst...en liten fågel viskade att det är bra shopping i AoNang också...det kanske är en mening med allt :) Positivt tänkande...ska se om det funkar!!!

Hur som helst så blev jag ännu mer övertygad om att vi gör rätt när SOS Alarm från Köpenhamn ringde upp mig och meddelade än en gång att det inte finns någon bra sjukvård på Koh Mook. Åker vi dit får det bli på egen risk och de avråder oss...När de hörde att vi ändrat rutt så sa de att det var ett bra val och att de önskar oss en trevlig resa och att vi slipper kontakta dem under resan...

Nu känns det faktiskt riktigt bra i magen...om man bortser från att jag är lite risig i kistan....

Allt utom handbagaget är packat, nu ska jag ta ett "ytligt röj" så inte farbror tomten står på näsan om han besöker oss när vi inte är hemma. SEN ska jag slappa en stund i soffan innan det är dags att knyta sig!

Jag kommer saknar er alla under de kommande veckorna men jag ska allt se till att dyka in på något internetcafé då och då och uppdatera mej ;)

Ha det riktigt, riktigt bra så hörs vi fram över!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er en riktigt trevlig och avkopplande resa. Tänk lite innan
shoppingnerven rycker i dig.

Kram
MoP

ÅSA sa...

Ni behöver inte vara oroliga, jag hade tänkt att ni ska shoppa till mej i USA istället :) Trevlig resa till er oxå!!! Kramis

Anonym sa...

Trevlig resa:) Mira

ÅSA sa...

Tack Mira! Får önska dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!! Åsa

Anonym sa...

Tack detsamma:) Vi ska ha en traditionell finsk jul! Väntar på uppdateringen:)Mira

Anonym sa...

Bamse kramar till er, hoppas innerligt att ni får super mysigt.

Kram Kusin Pillan me familj

Västmanländskan sa...

Ha nu en riktigt trevlig resa!!!

ÅSA sa...

Västmanländskan, en riktigt God Jul till er alla, lillans första jul :)

Pernilla, va kul att se dej här! Hoppas att ni oxå får en skön jul med lite ledighet och så. Kramis, hälsa familjen

anna of sweden sa...

Och trevlig-resa-kramar från oss i Philly också.

Klara sa...

Ha en underbar resa! God jul på er! :D

Anonym sa...

Hoppas ni får det jättebra, men mycket vila, fint väder och god mat. Jag kommer sakna dina blogginägg, men det som väntar på något gott …

Ta hand om er. Kram!

Caroline sa...

Ha en underbar resa, o God Jul o Gott Nytt Ar till dig o familjen! Kram, Caroline