lördag 20 december 2008

Dag 5 i...

...PARADISET!!!

Nu var det ett par dagar sedan sist... Natten till igar vackte Fabian mej klockan tva och sa...Mamma nu ar min hosta borta....sen somnade han om igen. Mycket riktigt hela gardagen var lugn. Vi tog en longtail boat ut till Nha Pran Beach Cave....sager bara WOW!~!!!! Vilken upplevelse....in i grottor och tittade, matade fiskar i glada farger och bara njot. Pa stranden satt de och grillade majskolvar som det fick bli till lunch.

Tillbaka pa hotellet sa var vi ganska hungriga....delade en portion varrullar med ris, de forstod inte vad vi skulle ha riset till som vi bestallde extra och nar vi sedan borjade dela upp varrullarna och riset till oss fyra sa tyckte de nog vi var knasiga, hi hi

Igar kvall at vi middag pa en liten sylta...har blivit mer modiga med val av matstalle....jag trodde att magen skulle bli dalig har nere men jag har kakat rakor varje dag och magen mar prima...

Igar gav vi oss ut pa julklappsjakt...David och jag har bestamt att kopa for ca. 1000 THB till varandra...det motsvarar 250 SEK...FAbian och jag gick tillsammans och jag hade besamt mig for att pruta bra...vi omsatte 500 THB igar kvall och for dem fick vi ett par fina badshorts, ett par kallingar a la Tommy Hilfiger eller natt....en Oakley keps....akta vara....formodligen inte men valdigt fint anda, for resterande pengar blir det nog en klocka...

Nu ska vi ner till stranden och lagga barnen i skuggan...Astrid har nu fatt Fabians hosta och lite feber idag...det ar dock svalare i skuggan pa stranden an har vid poolen...

Imorgon bar det av till Koh Lanta...hoppas pa en dator dar ocksa.

Hinner inte lasa genom vad jag skrivit sa jag hoppas det inte ar allt for manga stavfel....som sagt tiden framfor datorn ar dyrbar!

Kram till er alla....ar ni klara med alla julklappar nu

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Åh, vad härligt ni verkar ha!

Skönt att Fabian är frisk.