onsdag 1 oktober 2008

TACK!!!

Pernilla!

Efter läkarbesöket idag så passade jag och barnen på att handla lite mat på Hemköp i Billdal. Vi brukar aldrig handla där men eftersom läkarmottagningen låg vägg i vägg så kändes det som en god idé!

När vi kom till frukten så stötte vi på Pernilla , hon är en gammal barndomsvän till Anna men jag har ju alltid hängt med på ett hörn så nog får jag väl också kalla mej som en barndomsvän :)

Hon och barnen skulle göra smoothie och medan vi pratade så sprang barnen iväg och plockade ihop ingredienserna. Både Astrid och jag blev frestade och eftersom jag aldrig gjort någon smoothie hemma så var det lika bra att kopiera Pernillas inköp. Vilket fantastiskt bra mellis! Vi tog lätt vaniljyoghurt, tillsatta frysta hallon, lite skivad banan och en gnutta apelsinkoncentrat och Voila så hade vi värsta färgglada smoothien! Tack Pernilla, jag kan säga att detta inte var den sista gången vi drack smoothie. Fick lite andra tips med mig på olika smaksättningar så nu ska det experimenteras!

Inga kommentarer: