fredag 3 oktober 2008

FREDAGS RECEPTET

När barnen går i skolan så ska det ju packas picknickväska rätt så ofta. Det blir mest pankisar eller köttbullsrullar! Lite tjatigt kanske så här kommer ett annat spännande recept som min gamlagamlamoster Asta brukade göra!

Skrabbelucker, ca 25 st


2 ägg
4½ dl vetemjöl
1½ dl mjölk
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver


Vispa ägg och socker. Rör sedan ned övriga ingredienser. Stek i smör i plättpanna på båda sidorna. Vänd dem i socker och eventuellt kanel.

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha. De hade jag alldeles glömt bort. De kära gamla skrabbeluckerna! :)

ÅSA sa...

Det var faktiskt Pernilla och jag som kom att prata om det och då föreslog hon mig att lägga det som ett Fredagsrecept :)

Anonym sa...

Skrabbelucker... heter de verkligen så? Är det inte skrammelucker????
Undrar
Annika

Klara sa...

Mums, låter smarrigt!

ÅSA sa...

Jag har inte ätit dem sedan jag var liten,ska nog faktiskt ta och prova göra dem i helgen, tänkte att det kan vara gott att dopa i socker smaksatt med vanilj och kanel, slurp!

Mamma, jo vi kallade dem alltid Skrammelucker men jag trodde jag hade fel när det stod Skrabbelucker eller Krumelurer på nätet... konstigt namn alla tre...