lördag 11 oktober 2008

RAPPORT FRÅN ULLARED...

Eller Boutique U som en kompis kallar det!

Igår kväll la sig hela familjen S tidigare än en vanlig fredag kväll. Frun i huset hade lite svårt att somna...tankarna var redan på vad som skulle inhandlas kommande dag!

Precis som när jag var liten och skulle göra något kul så vaknade jag onödigt tidigt...vaknade strax före 5 och kunde absolut inte somna om. Gick upp vid 6 och fixade lite frukost och gjorde mej redo för dagens äventyr.

På väg till Ullared så sa jag till familjen att detta var väl en trevlig familjegrej??? Det började i alla fall väldigt bra med en god frukost någonstans ute på skoböjen (skånskt uttryck=på landet..)



Så här vackert var det där vi satt och fikade...
Dessutom var det något slags historisk stenmonument där som intresserade make och barn...


Dagen till ära duggregnade det och var lite ruggigt så barnen fick förtära mors hembakta bullar i bagageluckan medans mor och far stod ute och huttrade och åt sin frukost!
(ser ni vad lycklig jag är...man kan till och med se att jag har mina tankar på annat håll...)

GE-KÅS, HERE WE COME!!!



Ja, så här långt var det kul... Väl framme upptäckte vi att vi inte var ensamma om att vilja åka och shoppa just idag! Parkeringen (och den är väääääldigt stor) var fullsmockad redan när vi kom klockan 8:30. Tilläggas bör att Ge-Kås öppnar klockan 7 på lördagar, det säger väl en hel del?

Väl inne på Ge-Kås var det folk vart man än tittade och vagnar placerade precis överallt och det var som värsta trafikkaoset, man kom varken fram eller tillbaka. Strålande...kan säga att David tappade lusten på en gång, barnen fick gå bakom oss för att inte bli nerkörda av någon vagn.

Vi rationaliserade och gick genom listan och sen delade vi upp oss en liten stund. Jag brukar verkligen älska att gå där inne och shoppa men idag var det inget kul...det var hysteri överallt och det gick inte att se vad som fanns. Många gånger har jag varit där men aldrig någonsin upplevt detta tidigare!

Trots allt så var vi nog inne på själva Ge-Kås i 3 timmar och fick ihop 123 atiklar.... Ja, nu ska ni ju inte tro att vi gick och räknade allt som hamnade i vagnen men det är så piffigt så det står antalet artiklar längst ner på kvittot!

Barnen var super duktiga som verkligen stod ut och jag får väl berömma David också eftersom han inte är så förtjust i att gå i affärer.

Väl ute och några tusenlappar fattigare så var det dags för lunch. Det fick bli en hamburgare på Burger King som också var fullproppat av hungrande gäster!

Dagen till ära så var Fun City där och skulle marknadsföra sig. Tur för barnen för de fick hoppa alldeles gratis i denna anordningen!
Ett lite smakprov på hur det såg ut utanför Ge-Kås idag!
Så här blev resultatet efter dagens shoppingpass!


Nu har jag precis packat upp alla saker och här är ett litet axplock på dagens fynd!

En söt liten prinsess tallrik och mugg till barnens lilla kusin som snart fyller 3!
Vit tunika och ett litet halsband till mor i huset...
Även Astrid ska ha sig en vit tunika och denna reade de ut för 9:95!!! Wow!!!
Astrid fick även en fin brun jacka att ha i skolan (tänkte att smutsen inte syns så mycket då) och till detta ville hon ha en cerise chenille halsduk och vantar!
Fabian blev X antal bysor rikare idag och här är några av dem!
Mannen i huset fick givetvis också lite saker med sig hem men dem åkte snabbt in i lådor och skåp så dem fick jag inte med :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Bra jobbat! ;)

När jag flyttar hem så småningom får du och jag, mamma, Klara och Astrid (om hon lärt sig uppskatta shoppandet då ...) ta en heldag där. Vi har ju aldrig varit i Ullared.

Kram!

Klara sa...

Wow, det låter som en jättemysig dag!!!

ÅSA sa...

Hej Anna och Klara! Ni skulle absolut gilla det...fast inte en lördag men en vanlig dag när man kan strosa runt i lugn och ro. Finns faktiskt en hel del riktiga fynd också :) Kram på er!