söndag 12 oktober 2008

Fylld med energi...

...eller kanske tömd på energi, åtmintone tillfälligt!

Efter gårdagens intensiva shoppande slocknade jag precis i slutet av "Stjärnor på Is". Snopet att följa ett program i nästan två timmar och precis på mållinjen fälls ögonlocken ner...

Eftersom jag somnade tidigt igår så vaknade jag strax före 6 imorse. Låg kvar en stund i sängen, det är så himla skönt att känna att man verkligen inte måste gå upp... Sen kom Astrid ner och gosade en stund och ingen av oss kunde somna om!

Vi skuttade upp ur sängen (nåja, skuttade var väl kanske att ta i...) och hoppade i myskläder och jag träningskläder. Tog en liten joggingtur, något kortare än annars eftersom jag har varit lite hängig ett tag och legat lite lågt med träningen. Astrid var coachen, när jag sprang i sista uppförsbacken så hör jag "Kom igen nu mamma, spring allt du kan hem, kom igen, det fortaste du kan....tänk på att du har mörk choklad som väntar på dig hemma"
Undrar vad Anna Skipper skulle sagt om det?!? :)

Måste säga att det verkligen är ett suveränt sätt att fånga dagen på. Vi mötte EN person under vår tur och det var ett lite udda möte måste jag säga.

När vi väl kom ner till vattnet så dök en kvinna upp, ut ur det höga gräset som är precis nere vid hamnen. Iklädd jacka, jeans, högklackade stövlar och en liten handväska... Det kändes liksom som fel person på fel plats. Jag kunde inte annat att göra än blicka bakåt fast jag sprang framåt (det ni..det är kvinnligt, att göra två saker på samma gång...) På något vis så väntade jag mig nog att det skulle komma fram en snubbe också men inte vad jag såg i alla fall. Vad gjorde hon där klockan halv åtta på morgonen? Kan det vara så att hon gick fel??? Detta kommer nog förbli ett olöst mysterium :D

Nu ska jag skutta in i duschen och sen fixa lite frukost. Vi ska nämligen hem till Cecilia med familj och käka lunch idag. Det var dem som blev sjuka förra lördagen då vi skulle dit...intresseklubben antecknar!

Efter en blixtvisit hos dem så ska Astrid på simning och sen är det ju nästan kväll... Ny vecka, nya möjligheter!

Ha en underbara söndag i det fina höstvädret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju en bra början på dagen. Intressant att följa bloggen. Vi undrar: Cyklade Astrid för hon sprang väl inte?
Snart är det väl dags att hon springer med, eller hur Astrid.....

Hälsa Cecilia med familj

Kram
Mamma och Pappa

ÅSA sa...

Astrid cyklade runt, det lilla varvet vi sprang var väl 4 km och det är lite långt för de små benen att springa. Hon är inte mycket för att jogga, kanske kan börja så smått till våren... Kan inte ni skaffa en blogg?!? :D