torsdag 30 oktober 2008

Rapport från Malmö!

Väl framme på Malmö Centralstation så möts vi av underbara mamsen och papsen! De hade hört att jag inte fått någon Caffe Latte på tåget eftersom apparaten var trasig. Gulliga som de är så trollade de genast fram en varm, rykande Caffe Latte med härligt skum på. TACK!

Limousinen var parkerad utanför och vi tog oss ner till Triangeln för att parkera. Som jag skrev igår så skulle jag hitta mej en ny vinterjacka så vi började på Stadium. Jag hade nämligen sett en fin Sail Racing jacka på Stadium hemma som inte fanns i min storlek. Snacka om att det var min dag idag, det var rea på jackan och inte nog med det. Idag var det dessutom 20% ytterligare rabatt på alla jackor! YES! Synd bara att inte jackan fanns i min storlek... Men skåningar är ju så fantastiskt trevliga så vips så hade en av personalen ringt till Stadium på Södergatan och kollat upp att jackan fanns i min storlek där!

Vi gick gågatan ganska så snabbt framåt, det var ju något som lockade längre upp i stan... Jag rusade in på Stadium och däääär...där hängde jackan och attans så snygg jag var i den :) Nu är det slut på känslan av att komma från landet...Jag är het så det ryker, tihi!



Spareribs med hemmagjorda pommes...pappa såg nöjd ut!

Barnens små magar knorrade så idag skippade vi Mc Donalds, som det annars så lätt blir att man går till. Idag gick vi istället till Jensens Böfhus! Vi fick stå i kö i kanske tio minuter, men det var värt varenda minut. Vi blev trevligt omhändertagna och blev visade till ett bord, strax efter att vi hade gjort vår beställning kom den fantastiskt goda maten in till bordet... Alla var nöjda med sitt val och tallrikarna var så gott som tomma då de åkte ut i disken!

Mätta och belåtna så gick vi till Build a Bear på Triangeln där barnen fick kläder av mormor och morfar till sina gosedjur Sofia och Hugo. Därefter blev det en sväng till IKEA där vi träffade Astrids sommarkompis Lina som var och handlade med sin mamma Ann och syster Maja. Kul att stöta på vänner som man annars bara träffar på sommaren...

NU är vi hemma i Blekinge och ganska så trötta av dagens äventyr! Barnen sitter och ritar, själv så ska jag lägga mej i soffan och läsa Mama! Trevlig kväll på er alla!
Kycklingfilé med råstekt potatis och Jensens Favoritsås, mmmm....



Ingen dålig lunchmeny för barnen att välja bland...



Mor och dotter, lika som bär, nu har vi till och med införskaffat likadana koftor...


Älskade mamsen och papsen!

Inte nog med att maten var god och personalen trevlig...dessutom fick barnen lite pyssel att grejja med medans maten lagades! Perfekt ställe att gå till med barn! Tack Jensens Böfhus!


2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Men hallå!
Jag vill ju se jackan! :)

ÅSA sa...

...det kommer, det kommer...har gjort så många inlägg idag så du får hålla dej tills imorgon. En svart jacka, modell längre...Kramis