torsdag 30 oktober 2008

Malmö...

...here we come!!!
Göteborgs centralstation kl 6:45...piiiip


Dags för avfärd, frukosten är uppdukad!

Hu anne mej...snacka om trötta...Vaknade 2:45 i natt...därav de trötta ögonen...
Ingen bild jag är stolt över men man kan ju inte bara visa sig från sin bästa sida!
RAPPORT FRÅN TÅGET!
Jag och barnen dundrar in med allt bagage och slår oss ner vid våra platser. Hade bokat tre av fyra platser med bord emellan. En stund senare slår sig en tjej, modell yngre, ner vid vårt bord. Iklädd träningskläder, keps och bärandes en sportväska, såg väldigt hurtig ut med andra ord.
Ganska så direkt började hon duka upp två olika burkar, en vattenflaska och en frukt.
Därefter blandades det till en något annorlunda frukost. Hon blandade ihop pulverna och tillsatte vatten och rörde ihop det till en grynig massa. Både barnen och jag satt helt fascinerade och stirrade (ja, vi gjorde nog faktiskt det) undrandes vad hon skulle hitta på härnäst. Fram kommer en sked och sen åkte den gryniga massan in i munnen och sköljdes ner med vatten.
När det var slut kom det fram ett hårdkokt ägg som hon åt rakt som det var. Denna delikata frukost avslutades med ett päron. När hon hade ätit upp så började jag duka upp våra mackor med gräddost, prickig korv och stekt ägg...Efter det bjöds det på Tom & Jerry kex...
Barnen smaskade i sig, själv så fick jag inte ner så mycket, förstår inte det...
Efter frukosten och en stunds vila så tog jag fram min Mama och läste. Tjejen mitt emot skulle också läsa men inte var det då Mama som gällde. Det var någon slags fitness tidning med bodybuilders utanpå... Vilken kulturkrock!

1 kommentar:

anna of sweden sa...

Haha! Kan se det framför mig! :D