fredag 17 oktober 2008

Hagabadet!

...har vi varit på idag!!!

David och jag jobbade fram till lunch idag, sen åkte vi hem och svidade om och farfar kom för att passa barnen. Väl framme så började vi med en lunch i deras Vinträdgård, jag bestämde mej för en "liten räksmörgås" Gissa om jag blev förvånad när denna LILLA räksmörgås serverades...massor av färska räkor på fantastiskt gott bröd....slurp...


Mätta och faktiskt lite trötta fick vi en värdinna som gav oss var sin badrock och visade oss till rätta och när den äldre damen som också var i omklädningsrummet gick ut skyndade jag fram med kameran. Som ni förstår börjar jag bli en van bloggare nu, David skämdes ju lite när jag fotade mackan men vad sören...


Tadaaaaa...så här fin var jag innan behandlingen.....
...de små fötterna skulle givetvis också ha det bra i ett par inneskor á la Hagabadet!

Sen hade vi valt Duo Behandling och blev omhändertagna av en terapeut . Jag började med att bada i ett underbart kar, fyllt med tallbarrsvatten (skulle tydligen vara bra i förkylningstider, kanske blomstervatten på sommaren...). Badkaren hade värsta jetstrålarna som masserade hela kroppen bit för bit och när jag väl skulle kliva upp ur karet så var jag som en överkokt spagetti...

Därefter bytte jag och David plats och jag blev inpackad i varma lavastenar. Inpackad var lite att ta i tycker jag. Jag hade två stenar i ryggslutet och en i var hand...har bestämt varit mer packad än så... Däremot blev jag insvept i ett jätte täcke , trodde jag skulle koka. Under tiden så fick jag ansiktstvätt och sen inpackning och en härlig massage i ansikte samt nacke och axlar, suveränt skönt. Blev lite besviken när det var slut....men då var det dags för ett glas bubbel och en bit choklad i Vinterträdgården. Kändes lite pinsamt att trava in högröd i fejset, iklädd badkappa och morgontofflor...vi var ju liksom inte ensamma...det fanns ju en del folk på väg hem från jobbet som tog en liten öl....

Det glaset bubbel slog verkligen till och jag blev super trött...upp och duschade och gjorde mej fin och jag vet inte om ni ser någon skillnad men så här blev "efter" bilden... Nog ser jag lite tröttare ut?!?


En kall dusch väcker vem som helst, även mej....på med kläder och lite smink och sen ett glas vin på Respekt på Järntorget! Vilken eftermiddag!

För er som inte varit på Hagabadet så kan jag berätta att det är Göteborgs äldsta badhus med en pool i form av ett ägg. Det finns också Romerska badet och Philipssons bad... Väggar och tak är prydda med gamla vackra målningar. Vår nätta lilla behandling inklusive lunch gick på 1800:- så det är ju inget vi gör så ofta... Gå gärna in och kolla Hagabadet så får ni se vad fint det är, väl värt ett besök trots det höga priset!

Nu är vi hemma i hemmets trygga vrå och ska käka pizza och kolla Idol, inte så dumt det heller. Ha det så bra allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åsa!
Ni verkar ha haft en härlig eftermiddag, det är ni värda båda två som ni kämpar och står i. Vi ser stor skillnad på bilden före och efter, ha, ha.....

Kram
Annika och Sture