fredag 14 juli 2017

HALVLEK...

...AV SEMESTERN!


Hur fort kan det gå egentligen, nu har jag varit ledig i tre veckor och har drygt fyra veckor kvar innan vardagen tar vid. Det är samma visa varje sommar, man tänker att man ska göra så himla mycket saker men sen får man bara gjort en bråkdel. Det har varit en fin vecka så det har blivit mycket sol, båt och lite bad. Vanligtvis brukar vi bada mycket men när termometern visar 10-13 grader är det inte så lockande alltid.

Jag har hunnit avsluta tennisläger 1, på söndag drar intensivlägret igång med mycket spel under sex dagar. Denna veckans spel har varit lärorikt och jag har spelat med trevliga människor.

Igår åkte jag in till Kristianstad en sväng på eftermiddagen för att göra lite ärenden. När jag kom hem gick jag och Fabian till Hanöhus för att äta. Jag hade siktat in mig på fish and chips men fick tänka om eftersom det sålt slut. Vi fick syn på räklåda med färska räkor och tillbehör. Jag frågade om det verkligen var färska räkor eftersom vi befinner oss på ostkusten, jojomensan, äkta färska räkor utlovades.

Vi serverades jätte fina räklådor och visst var räkorna goda men inte var det färska räkor. Det var korta spröt och rom i vissa räkor. Efter att ha bott i Götet i 20 år har jag lärt mig hur färska räkor smakar, samt att romperioden är mycket tidigare på året. 
Kanske restaurangägaren tror att det är färska räkor eftersom han inte vet bättre?


Idag har vi blivit dubbelt så många 😜David och Fabians kompis Erik kom ikväll. Erik ska stanna en knapp vecka men David har tyvärr en veckas jobb till innan semestern så han åker hem måndag igen.

Här kommer några bilder från sista dagarna, visar även upp så fint Fabian gjort på ovanvåningen nu när Erik skulle komma.








Dags att krypa till kojs. Imorgon hoppas vi på sol och bad och det är även lite marknad i byn.

Natti natti ÅSA💕

Inga kommentarer: