onsdag 28 juni 2017

ÄR DET INTE DET ENA...

...SÅ ÄR DET DET ANDRA ☺️


Oj så klumpig jag har varit de senaste dagarna... I måndags när jag och Fabian varit i Kristianstad körde jag av fyra avfarter för tidigt. Igår lyckades jag skära mig på en torkad degklump under nageln vilket resulterat i en bultande smärta, svullet och infekterat finger. Som om inte det var nog skar jag mig i andra pekfingret idag när jag skulle skära bröd. Beror det på att jag är väldigt avkopplad eller bara vimsig? 




Igår eftermiddags åkte Fabian och jag ut med båten och badade lite. Lyxigt att Fabian fixar att både köra båten, lägga till, kasta ankare och allt som hör båtlivet till. Annars hade vi fått vänta tills David går på semester om tre veckor och det hade varit synd. Vinden var både kraftig och sval men det var ändå mysigt att sola på båten och ta sig ett uppfriskande dopp :)



Idag var det dags att bege sig hem till Götet igen för att umgås lite med Astrid innan hon åker till Malta. Så mycket umgänge verkar det inte bli, hon kom hem från sommarjobbet, duschade och åt innan hennes "kompis" kom och hämtade henne. Den där "kompisen" verkar i alla fall blivit lite mer än bara en "kompis" och det är kul. På min tid blev man tillsammans så fort man hade kramats och hållit handen lite. Dagens ungdomar skyndar långsamt, i alla fall när det gäller tillsammans grejen. 

Idag har jag hunnit göra fläderblomssaft som blir klar lagom till att vi åker till sommarhuset igen. Vad är väl bättre än ett glas iskall fläderblomssaft en varm sommardag? 😋





Åsa 💗

Inga kommentarer: