torsdag 9 februari 2012

KORS I TAKET...

....JAG BLOGGAR!!!
I nästan fyra års tid har jag bloggat så gott som dagligen, ideérna till inläggen har kommit på löpande band. Mycket av saker jag har sett och varit med om har i huvudet omvandlats till ett blogginlägg. Tack vare bloggen har jag stannat upp och observerat saker som jag kanske inte gjort tidigare för att kunna göra ett kul blogginlägg om det.

...och så PANG, bloggtorka som håller i sig, rena ökentorkan nu...innebär det att jag är mindre mindful, eller är mitt liv lite tråkigare, eller är det så att livet rullar på snabbare än någonsin?!? Att livet skulle vara tråkigare går bort, att jag är mindre mindful och att livet rullar på snabbt stämmer däremot väldigt bra...

Nu har jag dock varit mindfull i några dagar, orsaken till det stavas F-Ö-R-K-Y-L-N-I-N-G!

Japp, vaknade med värsta snuvan i tisdags, släpade mej till jobbet eftersom jag inte kände att jag har möjlighet att stanna hemma eftersom jag inte har några lediga tider att flytta patienterna till om jag skulle avboka dem...Kände dock ganska snabbt att det inte var så lätt att vara närvarande i samtalet när huvudet kändes tjockt som jag vet inte vad...

Så, nu har två dagar tillbringats i soffan, tittat på tv och tyckt allmänt synd om mej själv. Är det inte lustigt, när man jobbar så tänker man att det skulle vara väldigt skönt att ligga i soffan en dag och bara slappa och titta på film. När man sen hamnar där så känns det inte alls lika lockande längre.

Hur som helst, snuvan sitter där den sitter och verkar inte skrämmas av varken c-vitaminer eller dunderkurer. Nu hoppas jag att lite härlig, kall fjäll luft ska hjälpa (hoppas kan man alltid). Imorgon bär det av till Åre, vilket ska bli jätte kul, bara jag får mina krafter tillbaka. Elva timmar ska vi spendera i bilen, känns som om David och jag kommer prata mer än vi gjort på länge, i alla fall i ett streck :)

Första gången som vi åker bara familjen och det ska faktiskt bli himla mysigt! Har ju min iphone så jag ska försöka blogga lite från resan, jag kommer vara såååå mindfull :)


To be continued....

3 kommentarer:

"nettan" sa...

Hej Åsa!
Å va kul att åka till Åre, en av mina favorit platser. Hoppas ni får det härligt. Krya på dig.
KRAM KRAM "Nettan"

anna of sweden sa...

Ser fram emot inläggen! ;)

Ha en riktigt trevlig resa! Kör försiktigt!

Kram till er alla!

Anonym sa...

Åsa, du är en excellent skribent. Det är både intressant och glädjande att läsa blogginläggen.
Trevlig tur till fjällen!
MoP