söndag 22 januari 2012

ÄNTLIGEN...

....LITE VINTERVÄDER!!!

Det var inte bara barnen som blev glada när de såg snöflingorna singla ner från himlen igår! Även mor i huset gladde sig åt detta. De singlande snöflingorna gick över till snöstorm. Snön vräkte ner vilket lamslog trafiken.

Idag har vi haft klarblå himmel och sol så barnen har åkt pulka i golfbacken och jag har stått och tittat på en stund. Herr'n i huset har åkt på värsta "bonna-förkylningen" och ligger nerbäddad i soffan och snörvlar.

Om ett par timmar ska jag och barnen spela tennis. Sen blir det lite söndagsmys innan det är slut för idag. Har en ganska tung vecka framför mej som inte känns så kul...
Ett par härliga bilder från dagens pulkaåkning...









Ha en fortsatt härlig söndag!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Grattis! Vad härligt att ni äntligen fick den efterlängtade snön! :)

anna of sweden sa...

Om du är sugen på lite blogginspiration så utmanar jag dig på min blogg idag. :)

mammaxtre sa...

Hoppas veckan börjat mindre tung än du förutspått.

Vintern som äntligen kom. Bättre sent än aldrig. Jag uppskattar också snön. Detta underbara vita som ger bättre lek och vackrare vyer.

ha dte gott